• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

یک مساله چند مجهولی برای دراگان اسکوچیچ

  • کد خبر : 11848
  • 10 شهریور 1399 - 13:50
یک مساله چند مجهولی برای دراگان اسکوچیچ

شیوع کرونا و ادامه‌دار شدن این همه‌گیری در دنیا، تیم‌های ملی و به خصوص دراگان اسکوچیچ، سرمربی ایران را با دردسر مواجه کرده است.تصمیمات اخیر فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا در لغو برگزاری رویدادهای ملی از جمله انتخابی جام جهانی و همینطور جلوگیری از برگزاری بازی‌های دوستانه، برخی از تیم‌های ملی را با […]

شیوع کرونا و ادامه‌دار شدن این همه‌گیری در دنیا، تیم‌های ملی و به خصوص دراگان اسکوچیچ، سرمربی ایران را با دردسر مواجه کرده است.
تصمیمات اخیر فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا در لغو برگزاری رویدادهای ملی از جمله انتخابی جام جهانی و همینطور جلوگیری از برگزاری بازی‌های دوستانه، برخی از تیم‌های ملی را با وضعیت عجیبی روبرو کرده است.
یکی از این تیم‌ها ایران است که بعد از نتایج ضعیف در دور نخست انتخابی جام جهانی، تغییراتی را روی نیمکت خود دید اما از آن زمان تاکنون قادر به برگزاری یک جلسه تمرین هم نشده و همچنان با استرس حذف از انتخابی جام جهانی پیش می‌رود.
دراگان اسکوچیچ در شرایطی عهده‌دار تیم ملی شد که کمتر از دو ماه تا شروع بازی‌های سرنوشت‌ساز ایران باقی مانده بود اما انتخاب جنجال‌برانگیز این مربی کروات برای سرمربی‌گری تیم ملی، فوتبال در محدوده رویدادهای ملی به حالت تعلیق درآمده است.
* یک مساله با چند مجهول
اگر چه فیفا بازی‌های انتخابی جام جهانی و همینطور دوستانه در آسیا را به علت وضعیت متغیر کشورها در مقابله با ویروس کرونا تعلیق کرده اما بازی‌های ملی از یک هفته دیگر در قاره سبز شروع می‌شود و لیگ ملت‌های اروپا در فصل جاری از سر گرفته می‌شود.
در قاره کهن اما وضعیت متفاوت است. جدا از لغو پنجره بازی‌های دوستانه در شهریور و همینطور به تعویق افتادن انتخابی جام جهانی تا سال ۲۰۲۱، زمزمه‌های دیگری هم به گوش می‌رسد.
در حال حاضر دو پنجره از بازی‌های ملی در سال ۲۰۲۰ باقی مانده که در مهر و آبان سال جاری میلادی است اما با روند همه‌گیری کرونا در جهان و همینطور فرارسیدن فصل پاییز که به گمان کارشناسان می‌تواند یکی از مخاطره‌آمیزترین فصل‌ها برای شیوع کرونا باشد، وضعیت برگزاری بازی‌های ملی هم نامشخص است.
محدودیت‌های مربوط به رفت‌وآمد بازیکنان لژیونر به کشورهای مقصد نیز از جمله مواردی است که نگرانی فیفا و برخی تیم‌های باشگاهی را به دنبال داشت و در نهایت فیفا مقرر کرد که اگر مشکلی از نظر قرنطینه شدن برای بازیکنان در کشور مقصد یا مبدا وجود داشته باشد، بازیکن می‌تواند در اردوی ملی شرکت نکند.
به این موضوعات، برنامه فشرده بازی‌های باشگاهی را هم اشاره کنید که به دلایل مختلف از سوی متولیان اعلام نشده و تیم‌ها هم در سردرگمی به سر می‌برند.
البته مهم‌ترین موضوع، لغو بازی‌های رسمی از جمله انتخابی جام جهانی در آسیاست که فعلا تا شش ماه آینده برگزار نمی‌شود. با توجه به لغو این بازی‌ها و فلسفه برگزاری اردوهای ملی که به علت شرکت در تورنمنت‌ها یا بازی‌های رسمی است، فعلا تیم ملی هیچ ضرورتی برای برگزاری اردو ندارد.
* کرونا دست بردار نیست
با این اوصاف دراگان اسکوچیچ و دستیارانش که از چندی قبل به هوای برگزاری اردوی تدارکاتی و برگزاری بازی دوستانه در ایران حضور دارند، چه بسا مجبور به ترک ایران و رفتن به مرخصی شوند تا وضعیت مشخص شود.
بازی ایران و ازبکستان در ماه جاری لغو شده اما گمانه‌زنی‌ها درباره برگزاری مجدد این بازی در ماه مهر شنیده می‌شود که باید در انتظار تایید یا تکذیب فدراسیون فوتبال بود تا بازیکنان ملی‌پوش نیز تکلیف خود را بدانند.
در این میان هر از چندگاهی شایعه برکناری اسکوچیچ به گوش می‌رسد که با تکذیب‌های مکرر فدراسیون و همینطور نبود وضعیت مالی مساعد، تبدیل به یک موضوع عادی شده و کسی این موضوع را جدی تلقی نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11848

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.