• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7
رئیس کانون بازنشستگان کرمان:

۱۰۰ هزار بازنشسته در استان کرمان حضور دارند

  • کد خبر : 1384
  • 06 اردیبهشت 1397 - 12:02
۱۰۰ هزار بازنشسته در استان کرمان حضور دارند

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان کرمان گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته در استان کرمان حضور دارند که حقوق بیش از ۶۵ درصد این افراد زیر یک میلیون تومان است. حسن شجاعی در دیدار نمایندگان جامعه کارگری با استاندار کرمان اظهار داشت: حقوق و مزایای بازنشستگان قبلا اول هر ماه پرداخت […]

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان کرمان گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته در استان کرمان حضور دارند که حقوق بیش از ۶۵ درصد این افراد زیر یک میلیون تومان است.

حسن شجاعی در دیدار نمایندگان جامعه کارگری با استاندار کرمان اظهار داشت: حقوق و مزایای بازنشستگان قبلا اول هر ماه پرداخت می شد و سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد به دلیل اینکه کارفرمایان پرداختی آنها در پایان ماه است بهتر است حقوق ها در پایان ماه پرداخت شود و با توافقی که با کانون های استانی و کانون عالی شد قرار شد حقوق ها از ۲۰ تا ۲۷ پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه چند ماهی است که حقوق ها با تاخیر پرداخت می شود، افزود: در سطح استان کرمان بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته داریم که بیش از ۶۵ درصد این افراد حقوقشان زیر یک میلیون تومان است و اگر به موقع پرداخت نشود با مشکل مواجه می شوند.

شجاعی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی موکلف است بیمه تکمیلی درمان را طبق قانون الزام سال۸۳ برای بازنشستگان اجرا کند که این کار را انجام نداده و کانون عالی کشور به همراه کانون های استان ها یک قرارداد بیمه مکمل درمان و عمر با بیمه آتیه سازان به مدت شش سال بسته که مشکل بازنشستگان حل شود.

وی گفت: از آذر ماه سال گذشته هم بیمه درمان و عمر از حقوق بازنشستگان کسر شده است و متاسفانه سازمان این چهار ماه را به بیمه های طرف قرارداد بدهکار است و این یک معضل در استان کرمان و کشور شده است.

شجاعی عنوان کرد: در استان کرمان در روز حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مراجعه کننده داریم که می خواهند اعمال جراحی و یا هر درمان دیگری را انجام دهند و این در حالیست که بیمه طرف قراداد حاضر به پرداخت نمی شود و می گوید که پول دریافت نکرده است و این مسئله تبدیل به یک معضل شده و خواهشمندیم برای رفع این مشکل اقدام کنید.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1384
  • منبع : مهر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.