• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
استاندار کرمان:

۱۲۴ درصد هدف گذاری بخش اشتغال در کرمان محقق شد

  • کد خبر : 5919
  • 26 مرداد 1398 - 13:09
۱۲۴ درصد هدف گذاری بخش اشتغال در کرمان محقق شد

استاندار کرمان گفت: سال۹۷ در استان کرمان۴۱ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شد که ۱۲۴ درصد هدف گذاری در بخش اشتغال محقق شد. محمدجواد فدایی صبح شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان با تبریک عید غدیر و سالروز ورود آزادگان به میهن بیان داشت: در آستانه هفته دولت هستیم که یادآور دو رویداد بزرگ […]

استاندار کرمان گفت: سال۹۷ در استان کرمان۴۱ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شد که ۱۲۴ درصد هدف گذاری در بخش اشتغال محقق شد.

محمدجواد فدایی صبح شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان با تبریک عید غدیر و سالروز ورود آزادگان به میهن بیان داشت: در آستانه هفته دولت هستیم که یادآور دو رویداد بزرگ سالروز ورود آزادگان و سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی است.

وی افزود: این هفته از دو نظر مهم است ابتدا ساده زیستی شهید باهنر که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد و جنبه بعدی فرصتی است که مدیران و دستگاه‌های اجرایی کارهای انجام شده در دولت را مرور کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته با تلاش مدیران در بخش‌های مختلف اقدامات و موفقیت‌های خوبی در استان حاصل شد، افزود: کارهای انجام شده در بخش‌های مختلف بسیار وسیع است از مدیران می‌خواهم ضمن ارائه خدماتی که در این سال انجام شد گزارشی به مردم ارائه کنند.

وی یادآور شد: در بحث اشتغال که اولویت اول استان کرمان است اقدامات خوبی انجام شده و سال۹۷ در استان ۴۱ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شد که ۱۲۴ درصد هدف گذاری در بخش اشتغال محقق شد.

فدایی یادآور شد: برای افزایش تولید واحدهای نیمه فعال ۵۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی گرفتیم که از این جهت رتبه پنجم را کسب کردیم.

استاندار کرمان بیان داشت: در پرداخت تسهیلات گلخانه‌ای در سال گذشته ۱۷.۵ میلیارد تومان قرارداد با ۳.۶ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که ۵۶ درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص داد لذا در این خصوص مقام اول را بین استان‌ها کسب کردیم.

وی افزود: در حوزه اشتغال خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در سال گذشته شش هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد شد که ۷۰۰ مورد آن بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی بود و تا پایان سال نیز قرار است هزار واحد خورشیدی دیگر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار کرمان به تامین آب شهر کرمان اشاره کرد و یادآور شد: برای همه شهرها برنامه تامین آب داریم که در حال اجرا است لذا امسال با توجه به پیگیری‌های انجام شده افزایش خوبی در رابطه با اعتبارات آب شهری داشتیم لذا تنها برای یک پروژه حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان موافقتنامه پیش‌بینی شده است.

فدایی به بهره‌برداری از طرح اضطراری تامین آب شهری کرمان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح از چهار ماهه ابتدای سال شروع شده که به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به طرح پروژه فاضلاب سه شهر استان کرمان گفت: اجرای فاضلاب در سه شهر کرمان، زرند و سیرجان با ۱۷ پروژه با ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در حال انجام است و تکمیل اجرای طرح فاضلاب که از پساب آن در جهت فولاد استفاده می‌شود.

فدایی گفت: با اجرای پروژه فاضلاب دو هزار و ۴۰۰ شغل مستقیم و هفت هزار شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد که امیدواریم در هفته دولت یا در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.

استاندار کرمان تصریح کرد: همه این موفقیت‌ها نشان می‌دهد مدیران در کرمان فعال هستند اما انتظار داریم به دلیل عقب افتادگی استان فعالیت مدیران مضاعف شود لذا در بعد کارشناسی احساس ضعف داریم همچنین سرعت عمل در کارها مهم است، استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قانونی و تعهداتی که در جلسات داریم باید به موقع انجام شود.

وی در خصوص دید یکسان مدیریت‌ها به افراد یادآور شد: مدیران باید توجه کنند وقتی یک متقاضی برای ایجاد شغل مراجعه می‌کند دستگاه اجرایی نباید به او به عنوان متقاضی نگاه کنند بلکه باید به عنوان کارآفرین به او نگاه کنند که کار ما را در ایجاد اشتغال تسهیل می‌کند.

استاندار کرمان گفت: قصد داریم در راستای ارتقا سیستم اداری استان در قالب یک پروژه تحقیقاتی برنامه‌ای داریم که ببینیم سیر انجام کار مردم در ادارارات چگونه است که این طرح به مدت شش ماه در ادارات انجام خواهد شد که سه سوال از مراجعه کنندگان بپرسند که کار شما چیست، به چه کسی مراجعه کردید و کارتان چگونه انجام شد و در نهایت آن را تحلیل می‌کنیم.

وی افزود: یکی از تصمیماتی که به مناسبت روز خبرنگار گرفتیم این بود که پس از پایان جلسات شورای اداری دو تا از مدیران پاسخگوی خبرنگاران باشند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5919
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.