• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
13
طی ۶ماهه امسال :

اورژانس بم بیش از ۴۸۰۰ مزاحم تلفنی را ثبت کرد

  • کد خبر : 7052
  • 04 مهر 1398 - 11:08
اورژانس بم بیش از ۴۸۰۰ مزاحم تلفنی را ثبت کرد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان بم با گلایه از اینکه طی ۶ماهه سالجاری چهار هزار و ۸۲۹مزاحم تلفنی در این مرکز ثبت شده است، ماموریت‌های انجام شده اورژانس ۱۱۵ را در مدت یاد شده ۱۱هزار و ۴۶۵ مورد اعلام کرد. اکبر شیخ رابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا […]

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان بم با گلایه از اینکه طی ۶ماهه سالجاری چهار هزار و ۸۲۹مزاحم تلفنی در این مرکز ثبت شده است، ماموریت‌های انجام شده اورژانس ۱۱۵ را در مدت یاد شده ۱۱هزار و ۴۶۵ مورد اعلام کرد.

اکبر شیخ رابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز نیز در حوزه شهری۴هزار و ۳۳۹ بیماری، ۶مورد غرق شدگی و یک مورد مسمومیت، ۳۷۶ مورد قلبی، ۱۴۷مورد تنفسی و تقریبا ۲۹ مورد اورژانس زنان و در پایگاه های جاده ای ۴هزار و۴۰۰ بیماری شامل ۳۹۶ بیمارقلبی، ۲۰۲مورد تنفسی، یک هزار و ۷۱۴مصدوم و ۷۲مورد اورژانس زنان را به ثبت رسانده اند.

وی اظهارداشت: متاسفانه ۴هزار و ۸۲۹مورد مزاحمت در ۶ ماهه اول ثبت شده است و این مزاحمت های تلفنی برخی شهروندان وقت، هزینه و نیروی امدادی اورژانس را هدر داده و می تواند خسارت های جانی برای شهروندان درپی داشته باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در خصوص نوسازی ناوگان اورژانس بیان کرد: آمبولانس های فرسوده از جمله مشکلات سطح شهرستان بم بوده که توانستیم با برگزاری همایش اورژانس های کشور در بم طی انعقاد تفاهم نامه با اصفهان ۴دستگاه از آمبولانس های فرسوده مان که غیرقابل استفاده بودند را بازسازی کنیم.

شیخ رابری ادامه داد: تعداد آمبولانس های سنگین شهر بم به هفت عدد افزایش یافته و در هفته بعد هم ۳ آمبولانس جدید به ما تحویل می دهند و می توان گفت که در زمینه آمبولانس تقریبا به وضعیت نسبتا خوبی خواهیم رسید.

این مقام مسوول از برنامه ریزی های انجام شده به منظور توسعه پایگاه های اورژانس خبرداد و تصریح کرد: در سال جاری ۲پایگاه راه اندازی خواهد شد و سه پایگاه ما یکی در شهرستان ریگان کد ۲ و پایگاه اورژانس نگین کویر و اورژانس عامریه تا ایام الله دهه فجر تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و همچنین سال قبل پایگاه ۴شهری وساختمان پایگاه دهبکری نیز افتتاح شدند که جهت ارائه خدمات بهتر در مدت زمان کمتر تعداد پایگاه ها درحال افزایش است.

وی تاکید کرد: فعالیت این پایگاه ها با جذب نیرو پایدار خواهد ماند که با همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی۲۰ نفر نیرو شرکتی استخدام و همچنین در آزمون استخدامی هفت نفر جذب خواهد شد.

شیخ رابری با تاکید بر موضوع مهم آموزش گفت :یکی از مشکلات ما اموزش هست، زیرا اگر نیرو اموزش دیده باشد می تواند از حداقل امکانات بیشترین استفاده را داشته و جان بیمار را نجات دهد که در این زمینه توانستیم با برگزاری پنج دوره تخصصی تروما در بم و۶ دوره کارگاه سی پی آر(CPR) پیشرفته و دوازده دوره سی پی آر برای پرسنل بیمارستان های مختلف سطح شهرستان آموزش لازم را کسب کردند.
وی اضافه کرد: یکی از مسئولیت های ما جهت کم کردن عوارض ناشی از حوادث آموزش شهروندان است که در این باره توانستیم تا کنون ۵۰۰ نفر در سطح شهر بم را به صورت اورژانس یار آموزش دهیم که در این زمینه رتبه سوم کشوری را کسب کردیم.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی بم اظهارداشت: از جمله مشکلات اساسی دیگر در بم و دغدغه اصلی ما راه اندازی اورژانس هوایی است زیرا بدلیل فاصله زیاد بم با شهرستانهای اطراف و وجود یکسری بیماری ها خصوصا بیماران قلبی اگر فرد بیمار به موقع انتقال داده نشود موجب مرگش می شود که امیدواریم بتوانیم در نیمه دوم امسال این اورژانس را راه اندازی کنیم.

وی از دیگر برنامه های پیش روی این مرکز را به تجهیز و راه اندازی سوله بحران اشاره کرد و افزود: راه اندازی این سوله برای شهرستان بم بسیار با اهمیت است زیرا از مشکلات ما در زمان زلزله نبود سوله بحران بود تا بتواند حداقل سه یا چهار روز بدون کمک خارج منطقه ای، بم را حمایت کند همانطور میدانیم زمانی بحرانی مانند زلزله رخ دهد اولین جایی درگیر می شود خود شهرستان است و کسی نمی تواند کمک کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7052
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.