• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
در پی حضور شهرداری سیرجان در نمایشگاه گردشگری بین المللی تهران

جمعی از وزرا از شهرداری و شورای شهر سیرجان تقدیر کردند

  • کد خبر : 18578
  • 08 اسفند 1402 - 6:23
جمعی از وزرا از شهرداری و شورای شهر سیرجان تقدیر کردند

هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران در آستانه سفرهای نوروزی، با حضور رئیس جمهور، دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد، جمعی از وزرا و مقامات با شرکت شهرداری های برتر کشور و کلانشهرها در سالن اجلاس سران برگزار شد.

هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران در آستانه سفرهای نوروزی، با حضور رئیس جمهور، دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد، جمعی از وزرا و مقامات با شرکت شهرداری های برتر کشور و کلانشهرها در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش واحدخبر مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، در این نمایشگاه بین المللی، شهرداری سیرجان با معرفی مناطق گردشگری شهرستان حضور یافت و جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و … را به نمایش و در معرض دید عموم مردم و بازدیدکنندگان قرار داد.

وزیر اقتصاد و دارایی دی پی این حضور شهرداری سیرجان، ضمن تقدیر از شهرداری و شورای شهر سیرجان از حمایت استاندار کرمان، شهردار و اعضای شورای شهر سیرجان در این نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: نقش شهرداری ها در شناسایی و معرفی مناطق گردشگری کشور و ارزآوری گردشگران شکوفایی و توسعه اقتصادی به همراه دارد.

همچنین وزیر گردشگری در این خصوص افزود: شهرداری سیرجان نماد گردشگری سیرجان و استان کرمان را به خوبی و شایستگی در این نمایشگاه ارایه کرد.

ضرغامی با اشاره به تشکیل میز تخصصی گردشگری در کشور با توجه به ظرفیتهای سیرجان و کرمان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم سیرجان و توانمندی مدیران و همدلی و همکاری شهرداری و شورای شهر، اگر در این حوزه سرمایه گذاری انجام شود میتواند در اقتصاد، فرهنگ و حتی دیپلماسی جهانی (با توجه به شهرت جهانی سیرجان) نقش جدی داشته باشد؛ البته در توسعه گردشگری برخی شهرداری ها نظیر شهرداری سیرجان، کرمان، کرمانشاه، هرمزگان و دیگر کلانشهرها اقدامات خوبی انجام داده اند.

همچنین وزیر کشور در گفتگوی اختصاصی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر سیرجان با حمایت استانداری کرمان و مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان در حوزه گردشگری و صنایع دستی رشد و توسعه قابل توجهی داشته، یادآور شد: نقش پررنگ شهرداری و شورای شهر سیرجان که زیربنای عمرانی و توسعه شهری را آماده کرده اند، زمینه اشتغالزایی و استقبال گردشگران و مسافران را فراهم کرده‌اند.

احمد وحیدی حضور شهرداری سیرجان و معرف ظرفیت های بزرگ گردشگری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به استقبال بسیار

خوب مردم، مسئولان و وزرا از غرفه شهرداری سیرجان در این نمایشگاه، شهرداری و شورای شهر سیرجان باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کند و گردشگری و صنایع دستی در تولید اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه در این زمینه شهرداری و شورای شهر سیرجان بهمراه گل گهر، استانداری و دیگر دستگاه‌ها برای حمایت از این دو حوزه اقدامات قابل توجهی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه گلیم سیرجان جهانی شده و ما باید با کمک شهرداری، شورای شهر، فرمانداری، گل‌گهر و میراث فرهنگی نسبت به توسعه و گسترش آن اقدام کنیم و سالیانه همایش و نمایشگاه بین المللی داشته باشیم، افزود: سال آینده شخصا به سیرجان سفر خواهم کرد و اقدامات لازم در حوزه صنایع دستی، فعالیت‌های عمرانی و شهری برای میزبانی از مسافران و گردشگران را در اختیار استانداری و شهرداری سیرجان قرار خواهیم داد. لازم به ذکر است مقامات، وزرا، سفیران کشورها و بسیاری از مسوولین از جمله مشاور وزیر اقتصاد و دبیر اجرایی فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی از غرفه شهرداری سیرجان در این نمایشگاه بازدید کردند

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=18578

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.