• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
11

بهره‌برداری از خط انتقال آب‌ دریا به سیرجان در پاییز

  • کد خبر : 4745
  • 15 تیر 1398 - 20:24
بهره‌برداری از خط انتقال آب‌  دریا به سیرجان در پاییز

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز اول خط اول انتقال آب از دریا با پیگیری‌های انجام‌شده و در نیمه دوم امسال با ظرفیت انتقال ۱۳۰ میلیون متر مکعب از بندرعباس به سیرجان به بهره‌برداری می‌رسد. «محمدرضا پورابراهیمی» در نشست بررسی پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا در کرمان افزود: در فاز اول این […]

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز اول خط اول انتقال آب از دریا با پیگیری‌های انجام‌شده و در نیمه دوم امسال با ظرفیت انتقال ۱۳۰ میلیون متر مکعب از بندرعباس به سیرجان به بهره‌برداری می‌رسد.

«محمدرضا پورابراهیمی» در نشست بررسی پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا در کرمان افزود: در فاز اول این طرح و فصل پاییز بخش اول انتقال آب به سیرجان می‌رسد.  به گفته او، این خط انتقال سالیانه ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب را به شرکت گل‌گهر و صنایع مس منتقل می‌کند که در مرحله اول ۳۰ میلیون متر مکعب مازاد بر نیاز این ۲ واحد صنعتی است و این آب مازاد قرار است به کرمان منتقل شود.

وی گفت: هم‌زمان با خط انتقال اول، خط انتقال دوم نیز آغاز می‌شود و با توجه به نیازی که در بلندمدت برای منابع آبی نیاز است، پیشنهاد شده بخشی از خط دوم به صورت مستقیم به کرمان بیاید تا با این کار بتوانیم روی تأمین آب بلندمدت کرمان کار کنیم. تاکنون ۲۷۰۰ میلیارد تومان منابع ریالی در این پروژه صرف شده است و حدود ۴۰۰ میلیون یورو نیز از صندوق توسعه ملی برای این پروژه مصوب شده است.

پورابراهیمی از پروژه انتقال آب از دریا به استان کرمان به عنوان یک ابرپروژه در کشور یاد کرد و ادامه داد: این پروژه در سطح منطقه بی‌نظیر است.  پیش از این «محمدجواد فدایی» استاندار کرمان از رسیدن آب خلیج فارس به کرمان تا شهریور خبر داده بود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.