• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
در پی بحث‌ دو نرخی شدن قیمت بنزین

جرقه‌ای بر قیمت بنزین؛ دولت بحث‌ها را تایید کرد

  • کد خبر : 3405
  • 29 فروردین 1398 - 10:07
جرقه‌ای بر قیمت بنزین؛ دولت بحث‌ها را تایید کرد

بحث افزایش قیمت بنزین و دو نرخی شدن آن از روز گذشته در محافل مختلف خبری بازتاب داشته است، رئیس دفتر رئیس جمهور با تایید انجام چنین موضوعی گفت: هنوز بحث افزایش سوخت نهایی نشده است. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: ما باید با توجه به اینکه قیمت […]

بحث افزایش قیمت بنزین و دو نرخی شدن آن از روز گذشته در محافل مختلف خبری بازتاب داشته است، رئیس دفتر رئیس جمهور با تایید انجام چنین موضوعی گفت: هنوز بحث افزایش سوخت نهایی نشده است.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: ما باید با توجه به اینکه قیمت سوخت افزایش پیدا نکرده، مصرف بنزین را کنترل کنیم. در حال حاضر بالای ۹۰ میلیون لیتر در روز و در برخی آخر هفته‌ها ۱۰۰ میلیون لیتر مصرف داریم که این رقم بسیار بالا است.

واعظی گفت: باید یک چهارچوب مدیریت مصرف بنزین داشته باشیم؛ در حال حاضر بحث‌هایی صورت گرفته تا فشار بر روی خانواده‌ها نباشد. بحث می‌کنیم مقدار باقی مانده در بخش‌هایی مصرف شود که نیازمند هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خساراتی که به وجود آمده باید صندوق بیمه حوادث تأسیس کنیم تا اتفاقاتی که در کشور می‌افتد یا موضوعاتی مثل سرمازدگی، برای کشاورزان از این صندوق استفاده کنیم. البته هنوز این موضوع نهایی نشده اما در ستاد اقتصادی دولت و جلسات اخیر سران قوا این بحث‌ها شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: در ستاد اقتصادی دولت و همچنین در جلسه اخیر سران قوای اقتصادی بحث ها شروع شده و انشاالله سعی داریم به جمع بندی برسیم. در شورا من حضور داشتم و آنجا بحث شد و سه طرح مختلف مطرح شد ولی در مجموع جمع بندی نشد. در پایان قرار شد اعضای شورا روی آن فکر کنند و بعدا تصمیم گیری کنند.

طی روزهای اخیر، سازمان برنامه گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور توزیع می شود که سهم یارانه های پنهان از جمله بنزین در این مقدار بسیار زیاد است. این سازمان در گزارش خود خواستار بازنگری در نحوه توزیع این یارانه ها شده است.

بررسی های سازمان برنامه نشان می دهد که هر ایرانی در بالاترین دهک درآمدی، تقریباً ۱۷ برابر یک فرد در دهک اول، معادل با ماهانه ۲۹۱ هزار تومان از یارانه پنهان بنزین استفاده می کند. با این حال، خبر دو نرخی شدن بنزین را می توان اقدامی بس دیرهنگام در این خصوص تلقی کرد. هر چند هنوز آن چیزی که درباره منطق این اقدام گفته می شود، کنترل مصرف بنزین است. در نمودار، سهم ماهانه هر ایرانی در دهک های مختلف از یارانه پنهان بنزین مشخص شده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3405
  • منبع : آخرین خبر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.