• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

مشارکت بالای مردم سیرجان در تامین خون مورد نیاز بیماران

  • کد خبر : 5146
  • 26 تیر 1398 - 11:07
مشارکت بالای مردم سیرجان در تامین خون مورد نیاز بیماران

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با حضور در فرمانداری سیرجان با محمودآبادی ؛ سرپرست این فرمانداری دیدار واز مشارکت اجتماعی مردم این شهرستان در تامین خون سالم وکافی مورد نیاز بیماران تقدیرکرد. به گزارش روابط عمومی انتقال خون کرمان ،روح الله میرزائی ؛ مدیرکل انتقال خون استان در این دیدار به نقش مهم وحیاتی انتقال […]

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با حضور در فرمانداری سیرجان با محمودآبادی ؛ سرپرست این فرمانداری دیدار واز مشارکت اجتماعی مردم این شهرستان در تامین خون سالم وکافی مورد نیاز بیماران تقدیرکرد.

به گزارش روابط عمومی انتقال خون کرمان ،روح الله میرزائی ؛ مدیرکل انتقال خون استان در این دیدار به نقش مهم وحیاتی انتقال خون در چرخه نظام سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: همت اهداکنندگان وخدمات شبانه روزی مجموعه انتقال خون موجب شده است بیماران نیازمند دغدغه تأمین خون سالم و فرآورده‌های آن را نداشته باشند.

وی گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و۲۷۱ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سیرجان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و۱۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند واز مجموع خون های اهدایی سال گذشته در شهرستان سیرجان بیش از ۲۴ هزار واحد فراوده خونی تولید شده است .

مدیرکل انتقال خون استان کرمان میانگین سهم مشارکت بانوان در کشور را زیر ده درصد اعلام کرد و افزود : خانم های سیرجانی در این امر خیر و خداپسندانه ، سهم ۵ درصدی دارند .

میرزائی اهدای خون را اقدامی خداپسندانه و به نوعی به اشتراک گذاشتن زندگی برشمرد وبا ابراز خرسندی از اینکه مردم ، اهدای خون را بطور داوطلبانه اهدا می کنند افزود : ۶۰ درصد اهداکنندگان خون در شهرستان سیرجان مستمر می باشند .

وی در پایان به بیان مشکلات پایگاه انتقال خون سیرجان پرداخت وخواستار نگاه ویژه به این مجموعه عام المنفعه شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5146

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.