• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
انتقاد به نوع حمایت از واحدهای اقتصادی کرمان

وجود ۹۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد در استان

  • کد خبر : 6878
  • 31 شهریور 1398 - 9:59
وجود ۹۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: با این نوع حمایت کردن از واحدهای اقتصادی هیچ اتفاقی در استان کرمان و حتی کشور رخ نخواهد داد. انتقاد به نوع حمایت از واحدهای اقتصادی کرمان/وجود ۹۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: با این نوع حمایت کردن از واحدهای اقتصادی هیچ اتفاقی در استان کرمان و حتی کشور رخ نخواهد داد.

انتقاد به نوع حمایت از واحدهای اقتصادی کرمان/وجود ۹۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان امروز در جلسه ستاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال، ۲۶۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح استان کرمان به تصویب رسیده است.

وی عنوان کرد: پیشرفت فیریکی این پروژه‌ها ۴۶.۵ درصد است که بر اساس برنامه زمانبندی باید اکنون ۵۱ درصد میزان پیشرفت این پروژه‌ها باشد که حدود ۸.۵ درصد از هدف‌گذاری سال عقب‌تر هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: منابع مالی ۴۳ هزار میلیارد تومان برای اتمام کامل ۲۶۷ پروژه‌ نیاز است و در سال جاری پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که انجام شود و تاکنون یک‌هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان محقق شده یعنی ۱۰.۵ درصد کل هدف سرمایه‌گذاری محقق شده است.

رودری عنوان کرد: تاکنون یک مقدار از کار به شکل تعهدی جلو رفته و تعهد منابع مالی ما متناسب با پیشرفت فیریکی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان نیست و پیشرفت فیزیکی جلوتر از منابع مالی است.

وی گفت: با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده بود ۹ هزار شغل ایجاد شود و در سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شده که با پیشرفت فیزیکی انجام شده مطابقت دارد.

وجود ۹۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌راکد در کرمان

محمدجواد فدائی استاندار کرمان اظهار داشت: ۲۶۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح استان کرمان در حال اجرا است و ۸.۵ درصد در این زمینه متناسب با برنامه زمان سال عقب هستیم و لازم است دستگاه‌ها در این زمینه فعال‌تر پروژه‌ها را دنبال کنند تا اینعقب‌ماندگی برطرف شود و ما طبق زمان‌بندی جلو برویم.

استاندار کرمان بیان کرد: تعهداتی که ایجاد شده باید منابع مالی آنها تامین شود و تنها ۴ درصد سهمیه تسهیلات بانکی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کرده‌اند و در جلسه آینده باید شورای بانک‌ها توضیح دهد مشکلات تسهیلات اختصاص نیافته چیست و عقب‌ماندگی را به چه صورت می‌خواهند جبران کنند.

فدایی عنوان کرد: برنامه بازآفرینی شهری جزء برنامه‌های مهم و اولویت‌های دولت است و به لحاظ توسعه‌ای هم مهم است و در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی تاثیر در رفع مشکلات این مناطق دارد.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی که می‌توانند برای مسکن زمین اختصاص دهند جزء دستوراتی است که به دستگاه‌های دولتی داده شده و از این امکاناتی که وجود دارد خود دستگاه‌ها در قالب تعاونی‌های مسکن می‌توانند، استفاده کنند.

استاندار کرمان عنوان کرد: ما در سطح استان ۹۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد داریم که اگر بخواهیم بر اساس کار کنونی اقدام کنیم ۲۵ سال زمان نیاز داریم، عملا در بحث فعال کردن واحدهای نیمه‌راکد ۱۲ واحد در پنج ماه گذشته در شمال استان اقدام داشته‌ایم که این اصلا قابل قبول نیست.

۶۴ درصد واحدهای ما مشکل بحث تامین منابع مالی دارند

مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان اظهار داشت: با این نوع حمایت کردن از واحدهای اقتصادی هیچ اتفاقی در استان کرمان و حتی کشور رخ نخواهد داد.

وی افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی تنها سیستم بانکی ۳.۵ درصد تسهیلات را به واحدهای اقتصادی پرداخت کرده است و ۶۴ درصد واحدهای ما مشکل بحث تامین منابع مالی دارند.

حسینی‌نژاد گفت: ۴۶ درصد واحدهای ما مشکل تامین بازار دارند که با کمک واحدهای بزرگ استان در حال رفع مشکل آنها هستیم.

تدوین طرح گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در کرمان

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: موضوع فرهنگسازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی دو سه ویژگی دارد که یکی از ویژگی‌هایش آن است که این کار یک پروژه نیست که ابتدا و انتهای آن مشخص باشد بلکه یک پروسه مستمر و طولانی مدت است.

وی عنوان کرد: یک ویژگی دیگر پروژه فرهنگی زمان‌بر بودن و ویژگی دیگر این است که مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی را نیاز دارد و به‌همین دلیل طرحی به منظور گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تدوین شده است.

علیزاده تصریح کرد: دستاوردهای مورد انتظار این طرح تولید مجموعه‌ محصولات و فعالیت‌های رسانه‌ای توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی متناسب با اولویت‌ها، نیازها و قابلیت‌های خاص استان است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6878
  • منبع : فارس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.