• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان خبر داد:

پلمب ۳۶ واحد صنفی در سیرجان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

  • کد خبر : 11410
  • 12 مرداد 1399 - 12:10
پلمب ۳۶ واحد صنفی در سیرجان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

معاون علوم پزشکی شهرستان سیرجان گفت: طی هفته گذشته ۳۶ واحد صنفی در سیرجان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شد. محمد موقری‌پور در تشریح آخرین وضعیت کرونا در شهرستان سیرجان بیان داشت: طی روزهای اخیر استان کرمان در لیست استان‌های وضعیت قرمز قرار گرفته است. در سیرجان هم در برخی روزها شاهد افزایش آمار مبتلایان […]

معاون علوم پزشکی شهرستان سیرجان گفت: طی هفته گذشته ۳۶ واحد صنفی در سیرجان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شد.

محمد موقری‌پور در تشریح آخرین وضعیت کرونا در شهرستان سیرجان بیان داشت: طی روزهای اخیر استان کرمان در لیست استان‌های وضعیت قرمز قرار گرفته است. در سیرجان هم در برخی روزها شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا هستیم و بعضی روزها هم آمار کاهش دارد اما در مجموع نسبت به ماه‌های گذشته پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های سیرجان بیشتر شده است.

وی ضمن تشکر از شهروندان به دلیل رعایت نکات بهداشتی افزود: طی ۲۰ روز گذشته استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم افزایش یافته است امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند تا مجبور به اجرای یکسری محدودیت‌ها در سطح شهرستان نباشیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در خصوص نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: نظارت دستگاه‌های بهداشتی بر روند اجرای پروتکل در سطح شهر سیرجان طی روزهای اخیر افزایش یافته به عنوان مثال طی هفته گذشته ۳۶ مورد پلمب و نزدیک به ۴۵۰ مورد بازدید داشتیم که بسیاری از این بازدیدها منجر به صدور اخطار شده است.

موقری‌پور تصریح کرد: در طول سال و ایامی که با کرونا مواجه نبودیم این تعداد پلمب شاید صورت نمی‌گرفت، اما در شرایط فعلی این آمار نشان‌دهنده این است که نظارت‌ها بیشتر شده است اما قطعاً ما نمی‌توانیم به طور دائم برای هر واحد صنفی یک ناظر بگذاریم بنابراین خود مردم باید ناظر باشند و تخلفات را اطلاع دهند.

وی ادامه داد: از صنوف خواهش می‌کنم در راستای سلامتی خود و شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که ان‌شاالله بتوانیم زنجیره ویروس کرونا را قطع کنیم.

موقری‌پور گفت: نظارت‌های ما در قالب گشت ویژه شامل نماینده‌ای از طرف فرمانداری به همراه یکی از قضات و نماینده‌ای از اماکن، صمت، شورای اصناف و نماینده‌ای از دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است که به طور مرتب در قالب تیم‌هایی کار نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط واحدهای صنفی را بر عهده دارند.

کاهش حضور مسافران در استراحتگاه‌های سیرجان

معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان به ترافیک جاده بندرعباس به سیرجان و وضعیت استراحتگاه‌های این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر به دلیل کرونا حجم مسافرت‌ها و حضور مسافران در استراحتگاه‌های سیرجان از جمله، مهمانپذیرها، هتل‌ها و مکان‌های اقامتی به شدت کاهش یافته و مردم از مسافرت‌ها در این شرایط پرهیز می‌کنند؛ اما گاهی شاهد حضور مسافرانی در پارک‌ها هستیم که با هماهنگی شهرداری کار گندزدایی سرویس‌های بهداشتی به صورت مرتب انجام می‌شود، مواد شوینده و بهداشتی به صورت فراوان در سرویس بهداشتی برای استفاده وجود دارد ضمن اینکه تیم‌های آموزشی را مدتی در پارک‌ها مستقر کرده بودیم تا به مسافران آموزش دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عدم پذیرش مسافر توسط استان هرمزگان شاهد سیر نزولی بیماری کرونا در این استان هستیم که اگر این روند در استان کرمان هم رعایت شود ان‌شاالله به زودی شاهد کاهش این بیماری خواهیم بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان گفت: برای این بیماری هنوز درمان مؤثر و قطعی پیدا نشده ضمن اینکه داروها تجویز شده هم به عنوان داروهای کمک کننده هستند و هنوز داروی قطعی برای بهبود بیماری به جامعه پزشکی دنیا معرفی نشده است.

موقری بیان کرد: در بحث واکسن هم نقطه نظرات بسیار متفاوتی در جامعه بین‌المللی به گوش می‌رسد ضمن اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در حال حاضر واکسن قطعی برای این بیماری وجود ندارد لذا بهترین راه پیشگیری از این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن است.

وی ادامه داد: اگر ۸۰ درصد از مردم از ماسک استفاده کنند بیش از ۹۰ درصد چرخه انتقال ویروس کنترل می‌شود، کسانی که ماسک نمی‌زنند برای خود و دیگران مشکل ایجاد می‌کنند و از طرفی رعایت مسائل بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات، دورهمی‌ها، مراسم عزا و عروسی موجب قطع زنجیره کرونا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.