• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

خام فروشی ۹۸ درصد محصول پسته کشور

  • کد خبر : 6934
  • 02 مهر 1398 - 9:51
خام فروشی ۹۸ درصد محصول پسته کشور

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۸ درصد محصولات پسته کشور، خام فروشی می شود در حالی که باید در ابتدا ایجاد ارزش افزوده شده و بعد صادرات شود.  احمد انارکی محمدی امروز اول مهرماه در جمع دانش آموزان دخترانه رضویه دوره اول رفسنجان اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، کشورهایی پسته ما را […]

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۸ درصد محصولات پسته کشور، خام فروشی می شود در حالی که باید در ابتدا ایجاد ارزش افزوده شده و بعد صادرات شود.

 احمد انارکی محمدی امروز اول مهرماه در جمع دانش آموزان دخترانه رضویه دوره اول رفسنجان اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، کشورهایی پسته ما را می خرند و بسته بندی می کنند که ارزش افزوده این کار بیشتر از خام فروشی است اما هر سال ۹۸ درصد محصولات ما خام فروشی می شود.
وی افزود: ایران در دنیا مهد تولید پسته است اما سود این تولید در قالب ایجاد ارزش افزوده از این محصول به جیب کشورهای دیگرمی رود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۹۶ هزار مدرسه با بیش از ۶۰۰ هزار کلاس درس در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود در کشور و اعمال تحریم های تکراری آمریکا علیه ایران، اخیرا هم بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ما را تحریم کردند که این ها فشار به ملت ما است اما ملت ایران اسلامی همچنان در برابر ناملایمات، سختی ها و تحریم های دشمن مقاومت نشان می دهد.
انارکی محمدی تصریح کرد: کشور ایران دارای مزیت ها و شاخصه های بارزی در جهان است از جمله اینکه از نظر تولید علم، نانو، تولید تجهیزات جنگی، موشکی و هسته ای، هوافضا و داروسازی و … جزء ده کشور اول دنیا است و امروز بهترین پزشکان دنیا متعلق به ایران هستند.
وی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: با درس خواندن آینده کشور را به دست بگیرید و کشور را به خودکفایی کامل برسانید وطیفه دولت و حاکمیت آماده سازی فضا، محیط و شرایطی است که بتوانید  در آن به سهولت درس بخوانید.
انارکی محمدی افزود: ایران آنقدر بزرگ است که می تواند ۲۳ کشور اروپایی مانند انگلیس،  آلمان، فرانسه و بلژیک را در دل خود جای دهد؛ دو کشور در دنیا از نظر داشتن تمام نعمات خدادادی وجود دارد که یکی از آنها ایران است، بخه‌طوری‌که همه چیز از تولیدات، کشاورزی، ذخایر نفتی، ذخایر معدنی و … را در خود جای داده است و فقط شما باید از این ظرفیت ها برای رشد و توسعه کشور استفاده کنید.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱  حدود ۳۲۰ هزار  نفر از فرهنگیان بازنشسته می شوند امروز باید برنامه ریزی برای جایگزین این افراد را تعلیم و تربیت کنیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.