• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
مدیر کل راهداری و حمل و نقل شمال استان خبر داد:

محور سیرجان – کرمان دومین مسیر پر تصادف شمال استان

  • کد خبر : 6034
  • 30 مرداد 1398 - 14:07
محور سیرجان – کرمان دومین مسیر پر تصادف شمال استان

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان از رتبه یازدهمی استان در کاهش تلفات جاده‌ای در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی تردد و کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای در سطح استان کرمان بودیم. سید علی سید‌علیخانی ظهر امروز […]

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان از رتبه یازدهمی استان در کاهش تلفات جاده‌ای در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی تردد و کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای در سطح استان کرمان بودیم.

سید علی سید‌علیخانی ظهر امروز ۳۰ مردادماه در کمیسیون ایمنی راه‌ها به تحلیل تصادفات کشور پرداخت و گفت: در سال گذشته استان کرمان جزء استان‌های سبز کشور در تلفات جاده ای بوده به‌طوری‌که ۲۳ درصد کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم

وی با بیان این مطلب که استان کرمان در طول راه‌های ارتباطی رتبه دوم کشوری را به اختصاص داده است، تصریح کرد: کالاهای حمل شده از مبدا استان کرمان در سه ماهه اول امسال حدود ۳۱ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان رشد تردد کشور در سه ماه اول امسال ۲٫۳ درصد بوده است، ادامه داد: در سه ماهه اول سال ۴۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش تردد داشته است.

وی از تلفات جاده‌ای در سه ماهه اول امسال و مقایسه آن در بازه مشابه سال قبل سخن به میان آورد و افزود: تلفات محورهای مواصلاتی در کشور ۲ هزار و ۹۸۸ نفر بوده که سهم استان کرمان در این زمینه ۱۹۲ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۴ درصد افزایش تلفات در سطح کشور اما استان کرمان با ۱۱ درصد کاهش روبرو بوده است.

سیدعلیخانی از رتبه یازدهمی استان در کاهش تلفات جاده‌ای در سه ماهه اول امسال خبر داد و اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی تردد و کاهش ۱۱ درصدی تلفات جاده‌ای در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به تصادفات خودروهای افغانی کش و قاچاق سوخت و تاثیر آنها در آمار تلفات استان، اظهار کرد: در سال جاری ۲ تصادف پرتلفات که حامل اتباع افغان بودند، در استان رخ داده که این حوادث ۱۰ نفر فوتی و ۹ نفر جرحی به همراه داشته که اگر این حادثه رخ نداده بود درصد کاهش تلفات جاده‌ای استان ۱۷ درصد بود.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان محور «کرمان – ماهان – بم» با ۶۰ فقره فوتی و جرحی؛ محور «سیرجان – کرمان» با ۴۷ فقره فوتی و جرحی؛ محور «هفت باغ علوی» با ۳۰ فقره فوتی و جرحی و محور «انار – رفسنجان» با ۲۹ فقره فوتی و جرحی را جزء محورهای پرتصادف شمال استان کرمان در سه ماهه اول امسال برشمرد.

وی با بیان این مطلب که ۱۶۲ میلیارد تومان میزان مطالبات پیمانکاران ماست، تصریح کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان قیر گرفتیم که امسال قانون بودجه این ماده حذف شده است که این امر در عملکرد ما در بخش آسفالت محورها موثر خواهد بود.

سیدعلیخانی بیان کرد: اعتبار ایمن‌سازی راه‌های فرعی و روستایی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود که برای این مهم ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.