• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

سیرجان پس از کرمان بیشترین سهم تصادفات در استان را دارد

  • کد خبر : 17724
  • 11 دی 1402 - 22:19
سیرجان پس از کرمان بیشترین سهم تصادفات در استان را دارد

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به خدمات پلیس طی ۹ ماهه گذشته در استان، گفت: طی این مدت پلیس حدود ۲ میلیون خدمت به اهالی این استان ارائه کرده در عین حال در این مدت ۱۹۵ نفر در تصادفات درون شهری این استان جان خود را از دست داده اند. سرهنگ […]

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به خدمات پلیس طی ۹ ماهه گذشته در استان، گفت: طی این مدت پلیس حدود ۲ میلیون خدمت به اهالی این استان ارائه کرده در عین حال در این مدت ۱۹۵ نفر در تصادفات درون شهری این استان جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در این مدت حدود ۹ هزار و ۳۰۵ فقره تصادف درون شهری در استان کرمان به وقوع پیوسته که ۶ هزار و ۳۶۸ فقره از این تعداد منجر به جرح شده است.

وی بیان کرد: شهرستان کرمان با ۵۰ درصد بیشترین سهم تصادفات را دارد و شهرستان های سیرجان و بم در رده های بعدی قرار دارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۲ درصد علت تصادفات درون شهری عدم توجه به جلو و ۲۶ درصد رعایت نکردن حق تقدم است، گفت: ۴۳ درصد فوتی‌های درون شهری استان کرمان مربوط به عابران پیاده و ۳۶ درصد دیگر آن مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار راننده طی ۹ ماه گذشته اعمال قانون شده و ۲۵۰ خودرویی که شب‌ها برای مردم مزاحمت و آلودگی صوتی ایجاد می‌کردند، توقیف شدند.

خوشوقت گفت: در حوزه هوشمندسازی نیز پلیس، ۱۰ سامانه هوشمند کنترل سرعت معابر درون شهری در مرکز استان کرمان دارد که به طور میانگین روزانه بیش از ۲ هزار پلاک را اعمال قانون می کنند.

وی تاکید کرد: پلیس راهور از طریق ۶۸ دوربین نظارتی ترافیکی در مرکز استان کرمان اقدام به نظارت تصویری وضعیت ترافیک می‌کند و بررسی وضعیت ترافیکی و رفع انسداد گره های ترافیکی و راه بندان‌ها، بازبینی برخی تصادفات، اعمال قانون تخلفات رانندگی به خصوص در تقاطع ها و بلوارهای اطراف شهر از مهمترین اقدامات مرکز نظارت تصویری پلیس راهور است.

اجرای طرح‌های ارتقا انضباط ترافیکی پلیس راهور

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان ادامه داد: همزمان با خدمات ارائه شده به شهروندان، اجرای طرح های ارتقا انضباط ترافیکی پلیس راهور استان کرمان در دستور کار قرار دارد که اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، برخورد با تخلفات مربوط به پلاک، شیشه دودی، آلودگی صوتی، طرح برخورد با تخلفات خودروهای سنگین در سطح معابر درون شهری، طرح برخورد با تخلفات عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی وسایل نقلیه، طرح برخورد با تخلفات نداشتن معاینه فنی و طرح برخورد با استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی از اهم این موارد است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح برخورد با تخلفات عبور از چراغ قرمز، طرح برخورد با تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، طرح برخورد با نقص سیستم روشنایی در شب در وسایل نقلیه، شناسایی و توقیف وسایل نقلیه سرقتی و اجرای طرح توقیف ساعتی خودروهای دارای تخلفات حادثه ساز از دیگر اقدامات مهم پلیس از ابتدای سال تاکنون بوده است.

خوشوقت تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲۰۳ هزار نفر متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی پایه‌های مختلف در ۱۳۱ آموزشگاه رانندگی ثبت نام و در آزمون های پلیس راهور شرکت کردند که از این تعداد بیش از ۷۰ هزار نفر موفق به قبولی در آزمون‌های آیین نامه و شهر و دریافت گواهینامه رانندگی شدند.

وی گفت: در بخش شماره گذاری نیز بیش از ۱۶۸ هزار خدمت در حوزه شماره‌گذاری به مردم ارائه شده که از این تعداد، ۱۲۰ هزار آن مربوط مربوط به نقل و انتقال وسایل نقلیه بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تاکید کرد: در بین ۳۲ دستگاه دخیل در امر ترافیک، رسانه ها سهم ۱۰ درصدی در پیشگیری از سوانح رانندگی دارند و تلاش و زحمات اصحاب رسانه در این بخش ستودنی است و امیدوارم با همکاری بیشتر و با انعکاس ملزومات و دانستنی‌های ترافیکی و افزایش آگاهی شهروندان از وقوع تصادفات و ورود خسارات مالی و جانی به آنان جلوگیری کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.