محمد محسن بیگی با اعلام این خبر، افزود: ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان کرمان از بیست و چهارم اسفند ماه سال گذشته آغاز بکار کردند و تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه سال جاری پذیرای ۱۲۹ هزارو ۱۳۴ نفر مسافر نوروزی بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز سال ۹۷ ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان میزبان ۳۲ هزارو ۹۹۷ خانوار و ۲۹۷هزارو ۸ نفرروز گردشگر از نقاط مختلف کشور بوده اند، افزود: در آخرین روز از تعطیلات نوروز نودو هفت، ۱۴۷ خانوار در قالب ۵۷۱ نفر و یک هزارو ۳۱۳ نفرروز مهمان نوروزی در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان کرمان پذیرش و اسکان داده شده اند.

محسن بیگی اظهار کرد: ستادهای اسکان ادارات آموزش و پرورش شهرستان های سیرجان، ناحیه یک، ناحیه دو، شهربابک، انار و راور به ترتیب در ایام نوروز امسال بیشترین آمار پذیرش مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به آمادگی و پذیرش ۳۲ خانه معلم و ۶ مرکز درمانی در سطح استان در نوروز ۹۷، گفت: پنج هزار و ۱۶۰ کلاس درس در قالب ۴۴۱ مدرسه در ۳۴ پایگاه اسکان و یکهزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان کرمان به عنوان عوامل اجرایی ستاد اسکان نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری، اسکان میهمانان نوروزی را در این استان بر عهده داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در نوروز سال نودو هفت ۴ اردوگاه دانش آموزی و ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان نیز امر خدمت رسانی به مهمانان نوروزی در استان کرمان را برعهده داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به حضور مهمانان از استان های مختلف به استان کرمان، افزود: اکثر میهمانان پذیرفته شده در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان استان به ترتیب از استان های خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و فارس بوده اند