• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
سخنگوی کمیسیون آموزش:

آموزش و پرورش ۲۶۰ هزار معلم کم دارد

  • کد خبر : 16709
  • 16 اردیبهشت 1402 - 22:39
آموزش و پرورش ۲۶۰ هزار معلم کم دارد

احمد حسین فلاحی اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ هزار معلم امسال بازنشسته می شوند در حالیکه ۲۵ هزار نیروس جدید به نظام آموزشی در سال جاری افزوده می شود. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اموزش و پرورش ۲۶۰ هزار کمبود معلم و ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی دارد. به گزارش ایرنا؛ احمد […]

احمد حسین فلاحی اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ هزار معلم امسال بازنشسته می شوند در حالیکه ۲۵ هزار نیروس جدید به نظام آموزشی در سال جاری افزوده می شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اموزش و پرورش ۲۶۰ هزار کمبود معلم و ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی دارد.

به گزارش ایرنا؛ احمد حسین فلاحی روز شنبه در آیین اختتامیه هفته سلامت اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ هزار معلم امسال بازنشسته می شوند در حالیکه ۲۵ هزار نیروس جدید به نظام آموزشی در سال جاری افزوده می شود.

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با فرهنگیان فرمودند که مشکلات کنونی این وزارتخانه ناشی از انباشت این مشکلات طی سالیان متمادی است بنابراین نبود سرانه کافی برای مدارس، فرسودگی مدارس و نیاز آنها به بازسازی به یکباره اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به مسایل زیر ساختی با نگاه تخصصی مهم است گفت: برای نمونه باید در عرصه سلامت به سرانه این بخش به تناسب جمعیت استان و کشور توجه کرد تا در مقاطعی با کمبود دارو یا پزشک متخصص مواجه نشد.

فلاحی اضافه کرد: هم اینک در یکی از شهرستان ها با کمبود کارشناس و متخصص در رشته های مختلف مواجه هستیم در حالیکه متخصص طرحی غیر بومی که در استان فعال است از استان خارج می شود در حالیکه باید تعهد خود مبنی بر فعالیت در این مناطق عمل کرده تا مردم از خدمات این فرد محروم نشوند.

وی بیان کرد: همچنین در حال حاضر شاهد کمبودهایی در طب اورژانس به عنوان خط مقدم پذیرش بیمار هستیم که این مشکل سایر بخش ها را نیز درگیر کرده و گلایه مندی هایی از سوی مردم را به همراه داشته است بنابراین پیش بینی و برنامه ریزی در این باره باید با نگاه تخصصی، کارشناسی، شایسته سالاری و تخصص گرایی باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همدان در تامین انرژی برق واحدهای تولیدی دارای مشکلاتی است که با وجود پیگیری و حضور مدیرعامل برق باختر در همدان و خرید پست های برق مورد نیاز این استان ، اما در اراک مانده است.

فلاحی تاکید کرد: دستگاه پست های برق همدان سالها به روز نشده و با توجه به دریافت اخباری مبنی بر سهمیه بندی شدن پست های برق باید به سرعت نسبت به انتقال پست های خریداری شده از اراک به همدان و نصب آنها اقدام شود.

وی تاکید کرد: هم اینک از پست های برق موجود بیش از ظرفیت تخصصی آنها استفاده می شود بنابراین تاخیر در نصب و راه اندازی پست های برق مورد نیاز واحدها، بر روی سرمایه گذاری، صنعت و جذب فعال اقتصادی تاثیر منفی می گذارد.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق گفته علوم پزشکی ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی این استان خالی است خاطر نشان کرد: چند سال پیش با مصوبه شورا طرح ایجاد شهرک پزشکان مصوب اما با وجود سرمایه گذار یکباره کنار گذاشته شد.

فلاحی اضافه کرد: با توجه به تهیه سند تحول استان باید میزان اجرای مفاد این سند، مطابق بودن آن با نیازهای شهر و اولویت سنجی مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات دولتی و بودجه سالانه استان، باید کارها با نگاه تخصصی پیش برود.

وی یک از علل بروز مشکل در بخش مسکن را افتخار وزیر راه و شهرسازی دولت گذشته به نساختن مسکن دانست و گفت: کمبود مسکن، افزایش بی رویه اجاره بها و مشکلات زیر ساختی موجود ناشی از عملکردهای نادرست و نبود نگاه تخصصی و کارشناسانه است بنابراین باید همه برنامه ها پیوست کارشناسی و تخصصی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود نظر کارشناسان مبنی بر نرخ بیکاری ۲۳ درصدی همدان اما زمانی عده ای نرخ بیکاری استان را ۶ درصد اعلام کردند که این آمار نادرست به خاطر نگاه غیر کارشناسی و نظردادن افراد فاقد تخصص بود که موجب کاهش میزان اعتبار تخصیصی به استان شد.

فلاحی ادامه داد: باید با انعطاف در بخش تولید و سرمایه گذاری از فرار سرمایه گذار و مهاجرت جوانان جلوگیری کرد چرا که تداوم این وضعیت در برهه ای موجب شد سرمایه گذاران همدانی در سیار نقاط کشور فعالیت اقتصادی شان را دنبال کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16709

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.