• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0

احتمالا پرسپولیس ۳ بر صفر برنده می‌شود

  • کد خبر : 15325
  • 01 خرداد 1401 - 9:24
احتمالا پرسپولیس ۳ بر صفر برنده می‌شود

 پنج شنبه ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، میزبان یکی از جنجالی ترین بازی های چند سال اخیر فوتبال ایران بود؛دیداری که بین تراکتور و پرسپولیس برگزار شد و باران سنگ و درگیری های شدید اجازه نداد این بازی به دقیقه ۹۰ برسد.حالا و با گذشت ۷۲ ساعت از این بازی جنجالی، پس لرزه های آن ادامه […]

 پنج شنبه ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، میزبان یکی از جنجالی ترین بازی های چند سال اخیر فوتبال ایران بود؛دیداری که بین تراکتور و پرسپولیس برگزار شد و باران سنگ و درگیری های شدید اجازه نداد این بازی به دقیقه ۹۰ برسد.حالا و با گذشت ۷۲ ساعت از این بازی جنجالی، پس لرزه های آن ادامه دارد و درگیری لفظی مسئولان ۲ باشگاه در برنامه های تلویزیونی و واکنش بازیکنان به اتفاقات تلخ ورزشگاه یادگار امام(ره) همچنان سوژه اصلی فوتبال کشور است.طبق آخرین اخبار رسیده به خبرنگار خراسان قرار است جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات این مسابقه،فردا(دوشنبه) با حضور تمامی اعضای کمیته برگزار شود و با توجه به حساسیت موضوع، نمایندگان باشگاه‌های تراکتور و پرسپولیس در این نشست حضور نخواهند داشت و اعضای کمیته انضباطی قصد دارند بر اساس گزارش ناظر بازی و بررسی فیلم های مربوط به اتفاقات تبریز حکم نهایی خود را صادر کنند.فریدون اصفهانیان که به عنوان ناظر داوری در ورزشگاه حضور داشت، به بیان اتفاقات رخ داده پرداخته و گفته:« باید بررسی بشود که علت این اتفاقات چه بود. گزارش کامل داور، نماینده فدراسیون و بنده به فدراسیون ارسال شده. تمام بازیکنان و مربیان هر دو تیم همکاری کامل را داشتند. حتی سرمربی، کاپیتان و سرپرست تراکتور از تماشاگران خواهش کردند به رفتارشان پایان بدهند که آن ها گوش نکردند.»
شکایت در مراجع قضایی
همان طور که انتظار می رفت جنجال ها و پس لرزه های بازی تراکتور و پرسپولیس با شکایت طرفین از هم در مراجع قضایی ادامه دارد. اعضای باشگاه پرسپولیس پس از آن که بیش از سه‌ساعت در رختکن ورزشگاه تبریز حبس بودند با آرام شدن شرایط حوالی ساعات ۲ تا ۳ بامداد جمعه به تهران رسیدند و مدیران باشگاه شنبه صبح از طریق مراجع قضایی فدراسیون پیگیر شکایت از میزبان شدند. باشگاه پرسپولیس به‌دلیل رفتارهای بد و زننده و سنگ‌پراکنی تعدادی از هواداران تراکتور از افراد به مراجع قضایی شکایت کرد. ضمن این که یک شکایت هم از باشگاه میزبان به‌دلیل آن که نتوانست امنیت شرایط بازی را فراهم کند به کمیته انضباطی ارسال شد. ناگفته نماند دو تماشاگری که هنگام حضور گل‌محمدی در جایگاه به وی حمله کردند هم شناسایی شده‌اند و شکایت از این ۲ نفر هم در جریان است.در سوی مقابل باشگاه تراکتور هم بیکار نشستند و شکایت این باشگاه از سعید آقایی و امید عالیشاه به مراجع قضایی ارسال شده است.طبق ادعای باشگاه تراکتور سعید آقایی بازیکن پرسپولیس هنگام خروج از زمین مسابقه و در مسیر منتهی به تونل ورزشگاه خطاب به هواداران تراکتور، به شکل زننده‌ای توهین می‌کند.بر اساس ادعای باشگاه تراکتور، امید عالیشاه نیز رفتار مشابهی در قبال هواداران تراکتور داشته است و این ۲ بازیکن با رفتار خود به نوعی باعث تحریم هواداران حاضر در ورزشگاه شده اند.
نظر  کارشناس حقوقی
برای بررسی حکم احتمالی کمیته انضباطی درباره دیدار تیم های تراکتور و پرسپولیس خبرنگار خراسان با یکی از کارشناسان حقوقی فعال در حوزه ورزش تماس گرفت. آرش شکرریز که یکی از کارشناسان حقوقی شناخته شده در حوزه ورزش است در خصوص اتفاقات تبریز گفت:« طبق ماده ۶۵ و ۸۵ مسئول اتفاقات این چنینی باشگاه میزبان است.هواداران منتسب به باشگاه تراکتور باعث شدند تا بازی نیمه تمام بماند و با توجه به این مسئله که تراکتور میزبان بوده به احتمال زیاد حکم کمیته انضباطی به ضرر تراکتور و به سود پرسپولیس خواهد بود و به اعتقاد من نتیجه بازی ۳ بر صفر به‌سود پرسپولیس می‌شود.البته با توجه به گسترده بودن حواشی و جنجال ها حکم کمیته انضباطی به همین جا ختم نمی شود و باید منتظر محرومیت و جرایم مالی هم باشیم.یکی از کسانی که احتمالا با جریمه مواجه خواهد شد امید عالیشاه است.بر اساس قانون رفتار عالیشاه تحریک کننده بوده و او با پرتاب کردن سنگ به نوعی جو ملتهب ورزشگاه را تشدید کرده است و این رفتار احتمالا محرومیت و جریمه خواهد ‌داشت.محرومیت ممکن است تا ۳ جلسه هم باشد.»

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15325
  • منبع : آخرین خبر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.