• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

انتقال “شیر باغ وحش سیرجان” بدون بی‌هوشی ممکن نیست

  • کد خبر : 14059
  • 20 دی 1400 - 19:11
انتقال “شیر باغ وحش سیرجان” بدون بی‌هوشی ممکن نیست

به گزارش خبرنگار یک فعال محیط زیست گفت: انتقال شیر باغ وحش سیرجان بدون بی‌هوشی میسر نیست و بی‌هوشی این شیر سن بالا, منجر به تلف شدن آن می‌‌شود. هفته گذشته انتشار تصاویری از یک شیر نر در باغ وحش سیرجان در فضای مجازی خبرساز شد. تصاویر منتشر شده از  شیر باغ وحش سیرجان گویای این […]

به گزارش خبرنگار یک فعال محیط زیست گفت: انتقال شیر باغ وحش سیرجان بدون بی‌هوشی میسر نیست و بی‌هوشی این شیر سن بالا, منجر به تلف شدن آن می‌‌شود.

هفته گذشته انتشار تصاویری از یک شیر نر در باغ وحش سیرجان در فضای مجازی خبرساز شد. تصاویر منتشر شده از  شیر باغ وحش سیرجان گویای این بود که این شیر  از نظر سلامتی در وضعیت خطرناکی قرار دارد و باید هر چه سریع‌تر منتقل شود و تحت درمان قرار بگیرد.

حامد حسن‌نژاد, فعال محیط زیست در استان در تشریح شرایط این شیر گفت: شیر نر محبوس در باغ وحش سیرجان پس از انتشار تصاویر در فضای مجازی, با اقدام اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان, تحت درمان توسط تیم دامپزشکی و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به بهبود نسبی شرایط شیر پس از تغذیه و کمک‌رسانی توسط  اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: روند درمانی و غذادهی به شیر در همان محل باغ وحش انجام می‌شود و در حال حاضر امکان انتقال آن وجود ندارد. تنها راه انتقال شیر به محل مناسب بی‌هوشی این حیوان است و به علت اینکه این شیر سن بالایی دارد, بی‌هوش کردن آن ریسک بالایی دارد و ممکن است منجر به تلف شدن حیوان شود.

این فعال محیط زیست با تأکید بر سن بالای شیر به عنوان عامل ضعیف شدن آن گفت: درست است که ضعف شیر به علت سوءتغذیه و شرایط نامناسب باغ وحش ایجاد شده است اما سن بالای شیر نیز در ضعیف شدن آن بی‌تأثیر نیست و شیرهایی با این سن (۱۵ سال) اگر در طبیعت باشند, قطعا از بین می‌روند.

به گفته‌ مدیرکل محیط زیست استان کرمان, لغو مجوز این باغ وحش توسط سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14059

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.