• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
27

برداشت ۱۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در ارزوئیه

  • کد خبر : 11963
  • 24 شهریور 1399 - 9:30
برداشت ۱۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:ارزوئیه، پارسال رتبه نخست سطح زیر کشت‌ گلخانه‌ای را با توجه به طرح توسعه سطح گلخانه‌های هیدروپونیک در استان به خود اختصاص داد. امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:کاشت محصولات گلخانه ­ای در سطح ۳۳ هکتار از گلخانه‌های شهرستان تا پایان شهریورماه ادامه دارد. او عمده محصولات گلخانه ­ای این شهرستان را خیارسبز، […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:ارزوئیه، پارسال رتبه نخست سطح زیر کشت‌ گلخانه‌ای را با توجه به طرح توسعه سطح گلخانه‌های هیدروپونیک در استان به خود اختصاص داد.

امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:کاشت محصولات گلخانه ­ای در سطح ۳۳ هکتار از گلخانه‌های شهرستان تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

او عمده محصولات گلخانه ­ای این شهرستان را خیارسبز، گوجه فرنگی وفلفل دلمه‌ای اعلام کرد و افزود: ارقام خیارسبز کاشته شده ناگین، نگین، کیهان، اسپادانا، مکس ول، سپهر و صحرا و ارقام گوجه فرنگی ساخیا ودافنیس است.

امیری اظهار داشت: ۱۶ هکتار از گلخانه ­های شهرستان به صورت خاکی و ۱۷ هکتار به صورت هیدروپونیک کشت می­ شود.

او بیان داشت: فصل برداشت گلخانه‌ها از آبان ماه آغاز می­ شود و به طور متوسط در این شهرستان سالیانه بیش از ۱۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید و روانه بازار مصرف می­ شود.

امیری ، مزایای کشت تولید محصولات گلخانه ­ای را افزایش بهره وری مصرف آب، افزایش تولید در واحدسطح و اشتغالزایی دانست، افزود: از جمله مشکلات گلخانه داران این شهرستان که در زمان کاشت با آن برخورد دارند  بالارفتن قیمت بذر، پلاستیک، نوار تیپ، نهاده‌های شیمیایی شامل سموم وکود‌های شیمیایی است به گونه‌ای که براساس رقم، قیمت هرعدد بذر خیار هزار تا دو هزار تومان و قیمت هر بذر گوجه فرنگی به قیمت ۲ هزار و پانصد تا ۳ هزار تومان، به دست کشاورز می‌رسد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11963

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.