• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

برگزاری سومین دوره جشنواره ابتکاری رسانه و عدالت در کرمان

  • کد خبر : 13159
  • 25 مهر 1400 - 20:26
برگزاری سومین دوره جشنواره ابتکاری رسانه و عدالت در کرمان

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت ۴ آذرماه سال جاری در سطح استان کرمان برگزار می‌شود . محمدباقر اسلامی در نشست مشترک با مشاوران رسانه‌ای دستگاه قضایی استان کرمان با موضوع سومین جشنواره رسانه و عدالت گفت: رییس کل دادگستری استان کرمان در هفته […]

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت ۴ آذرماه سال جاری در سطح استان کرمان برگزار می‌شود .

محمدباقر اسلامی در نشست مشترک با مشاوران رسانه‌ای دستگاه قضایی استان کرمان با موضوع سومین جشنواره رسانه و عدالت گفت: رییس کل دادگستری استان کرمان در هفته قوه قضاییه سال ۹۹ در مصاحبه مطبوعاتی خود از برگزاری سومین دوره جشنواره قلم و عدالت خبر داده بودند و در این نشست به نوعی به رسانه‌ها فراخوان داده شد که این جشنواره در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری دو مرحله از جشنواره قلم و عدالت، تصریح کرد: در سومین دوره از جشنواره قلم و عدالت آثار رسانه‌های استانی و سراسری از اول تیرماه سال ۹۹ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ مورد ارزیابی تخصصی داوران قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: رسانه‌ها مهلت دارند که آثار خود را در بازه زمانی ۲۶ مهرماه لغایت ۱۰ آبان ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان دبیرخانه جشنواره را درروابط عمومی دادگستری استان معرفی کرد و گفت: سومین دوره جشنواره قلم با ارزیابی چهار گروه روزنامه‌های محلی و سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و هفته نامه ها، دو هفته نامه‌ها و ماهنامه‌ها برگزار می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره رسانه و عدالت از ۱۱ آبان تا ۲۵ آبان ماه مورد داوری دوران قرار می‌گیرند.

او ایجاد یک رقابت سالم و اصولی در بین اصحاب مطبوعات در حوزه قضایی و حقوقی، توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویداد‌های حوزه قضایی استان برای جلب اعتماد عمومی، ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم، ایجاد انگیزه و رغبت در بین صاحبان رسانه در حوزه قضایی و تلاش برای ارتقاء سطح علمی و حرفه‌ای اصحاب رسانه در حوزه قضایی و حقوقی را از اهداف این جشنواره برشمرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: کشف و شناسایی استعداد‌ها و پتانسیل‌های خبری و رسانه‌ای استان و تربیت خبرنگاران حقوقی و قضایی، حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان حوزه قضایی و حقوقی، فعال سازی رسانه‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های رسانه‌ای در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم، انتخاب و معرفی رسانه، خبرنگار، روزنامه نگار و نویسنده برتر در حوزه قضایی و قدردانی و ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمات صاحبان رسانه دراستان موثر در کاهش وقوع جرم از دیگر اهداف سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت به شمار می‌رود.

اسلامی به موضوعات سومین جشنواره رسانه و عدالت نیز اشاره و بیان کرد: برنامه‌ها و رویداد‌های دستگاه‌های قضایی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، نقش وکیل و کانون وکلای رسمی دادگستری در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش کارشناس و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش وکیل و مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش کارشناس و مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم، نقش دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم و نقش دفاتر خدمات الکترونیک در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم از موضوعات محوری جشنواره رسانه و عدالت به شمار می‌رود.

اسلامی افزود: موضوع هوشمندسازی در قوه قضاییه از محور‌های اصلی سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.