• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
استاندار کرمان:

تحقق ۱۰۷ درصدی درآمد استان کرمان در ۱۴۰۱

  • کد خبر : 16164
  • 26 فروردین 1402 - 20:52
تحقق ۱۰۷ درصدی درآمد استان کرمان در ۱۴۰۱

استاندار کرمان گفت: در سال گذشته درآمد استان کرمان ۱۰۷ درصد تحقق یافت که بخشی از مازاد درآمد به استان در قالب اعتبارات استانی برگشته است. محمدمهدی فداکار عصر امروز ۲۶ فروردین ماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: باید اعداد مربوط به اعتبارات تملک دارایی استان کرمان تا پایان […]

استاندار کرمان گفت: در سال گذشته درآمد استان کرمان ۱۰۷ درصد تحقق یافت که بخشی از مازاد درآمد به استان در قالب اعتبارات استانی برگشته است.

محمدمهدی فداکار عصر امروز ۲۶ فروردین ماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: باید اعداد مربوط به اعتبارات تملک دارایی استان کرمان تا پایان شهریورماه جذب شود که فقط پنج ماه فرصت داریم و دستگاه هایی که عمده اعتبارات را دارند باید تیم را مجهز و کار را با سرعت دنبال کنند.

وی افزود: برگشت یک ریال از اعتبارات تملک دارایی پذیرفتنی نیست. ساز و کار مناقصه و فرآیندها باید با جدیت و سرعت دنبال شود و حتما دستگاه ها در این زمینه ارزیابی می‌شوند.

فداکار با بیان اینکه در بودجه هزینه‌ای استان مربوط به سال ۱۴۰۱ پرداخت‌های خوبی صورت گرفت، تصریح کرد: در سال گذشته درآمد استان کرمان ۱۰۷ درصد تحقق یافت که بخشی از مازاد درآمد به استان در قالب اعتبارات استانی برگشته و باید برگشت مابقی عدد مازاد درآمد به استان دنبال شود.

استاندار کرمان گفت: اشتغال با سرمایه گذاری محقق می شود و همه دستگاه‌ها وظیفه دارند روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند و باید کار به صورت جدی انجام شود.

وی اظهار کرد: تعهد اشتغال ااستاندر سال جدید حدود ۲۰ درصد ککمتراز سال قبل شده اما تاکید داریم به عدد سال قبل برسیم.

فداکار با تاکید بر لزوم استفاده از قانون مولدسازی و همچنین تهاتر بدهی دستگاه‌های اجرایی افزود: مقرر شد امسال هر دستگاهی هر چه به فروش برساند، به خود دستگاه برگردد و باید بخشی از ببده‌های دستگاه ها از این محل پرداخت شود.

استاندار کرمان در پایان با بیان اینکه انتقال آب برای صنعت منیازجدی است و باید به هر شکل تامین ششو، تصریح کرد: در بخش کشاورزی از آب بد استفاده می‌شود و آب هدر می رود و باید راه‌های تحقق بهره‌وری اجرا شود و نباید راه توسعه این بخش را بست.

به گزارش ایسنا، حسین ساجدی‌فر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه دولت برای برخورداری مردم از اینترنت پرسرعت و باثبات از طریق اجرای فیبر نوری اظهار کرد: کرمان نخستین استانی است که ابلاغ استانی این طرح را گرفت.

وی افزود: ۸۴ شهر در استان و روستاهای نزدیک شهرها از این مزیت بهره‌مند می‌شوند و برنامه این است تا پایان شهریور کار به اتمام برسد.

ساجدی‌فر با بیان اینکه پروژه فیبر نوری شهر کرمان طی دو ماه احرا خواهد شد، گفت: با اجرای فیبر نوری سرعت اینترنت بسیار افزایش یافته و بستر راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم نیز فراهم می‌شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16164

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.