• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

تیمار از سلطان آسمان ها در سیرجان

  • کد خبر : 13047
  • 22 مهر 1400 - 12:20
تیمار از سلطان آسمان ها در سیرجان

 یک بهله عقاب طلایی آسیب دیده به منظور درمان تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان شد. صادق خُزیمه، مسئول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: یک بهله عقاب طلایی آسیب دیده که قادر به پرواز نبود، با کمک یکی از مردم مسئولیت پذیر در طبیعت اطراف سیرجان مشاهده و تحویل اداره حفاظت محیط زیست […]

 یک بهله عقاب طلایی آسیب دیده به منظور درمان تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان شد.

صادق خُزیمه، مسئول روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: یک بهله عقاب طلایی آسیب دیده که قادر به پرواز نبود، با کمک یکی از مردم مسئولیت پذیر در طبیعت اطراف سیرجان مشاهده و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شد.

او افزود: این پرنده که جوان هم هست پس از انجام مراقبت‌های ویژه و در نهایت با گذراندن تست پرواز و اطمینان از سلامت کامل در طبیعت رهاسازی خواهد شد.

خزیمه بیان کرد: عقاب طلایی با نام علمی Aquila chrysaetos طول بدنش به ۸۰ سانتی متر می‌رسد و به دلیل مهارت بی نظیرش در شکار و سیطره‌ای که از آسمان بر پهنه کوه‌های بلند و دشت‌های وسیع دارد، به نام سلطان آسمان‌ها معروف شده است. 

او گفت : این عقاب، هنگامی که ۲ بالش را کاملا باز کند، طولشان به ۲۲۰سانتی متر می‌رسد و ۵۰ کیلومتر در ساعت، سرعت عادی عقاب طلایی است؛ یعنی وقتی هنوز تصمیم به حمله نگرفته؛ اما کافی است شکارش را با آن چشمان تیزبینش پیدا کند تا در چشم برهم زدنی، سرعتش را در حال شیرجه تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت بالا ببرد.

خزیمه با اشاره به اینکه این گونه‌ جانوری اکثرا در کوهستان‌های بلند و مرتفع زندگی می‌کند، تصریح کرد: از همشهریان تقاضا داریم در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده، سریعا ضمن هماهنگی با شماره‌های ۴۲۳۳۲۶۰۰ و یا۰۹۱۳۳۷۸۲۱۶۶ مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13047

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.