• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9
رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان:

دستگیری عاملان آتش زدن لاستیک‌های فرسوده در سیرجان

  • کد خبر : 13130
  • 25 مهر 1400 - 13:53
دستگیری عاملان آتش زدن لاستیک‌های فرسوده در سیرجان
رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از دستگیری افرادی که با سوزاندن لاستیک‌های فرسوده خودرو‌ها در اطراف شهرک صنعتی شماره یک موجب آلودگی هوا می‌شدند، خبر داد. علی اکبر رسولیان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان از دستگیری افرادی که با سوزاندن لاستیک‌های فرسوده خودرو‌ها...

رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از دستگیری افرادی که با سوزاندن لاستیک‌های فرسوده خودرو‌ها در اطراف شهرک صنعتی شماره یک موجب آلودگی هوا می‌شدند، خبر داد.

علی اکبر رسولیان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان از دستگیری افرادی که با سوزاندن لاستیک‌های فرسوده خودرو‌ها در اطراف شهرک صنعتی شماره یک سیرجان موجب آلودگی هوا می‌شدند، خبر داد.

او گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر انتشار دود غلیظ هنگام شب در اطراف شهرک صنعتی که باعث آزار شهروندان می‌شد، افراد خاطی دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.

رسولیان عنوان کرد: از مضرات ناشی از سوزاندن لاستیک‌های فرسوده وجود هزاران ماده سرطان زای شناخته شده که هر کدام به تنهایی برای ایجاد سرطان‌های کشنده کافی هستند از آنجا که بیشتر مردم از خطرات سوزاندن زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پس مانده‌ها بی خبرند حساسیت خاصی نسبت به آن از خود نشان نمی‌دهند. افراد ناآگاهی که زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پس مانده‌ها را به آتش می‌کشند نه تنها سودی از این کار نمی‌برند بلکه خود بیش از هر کس دیگری به عواقب و عوارض کشنده زباله سوزی دچار می‌شوند، زیرا آنان در معرض بالاترین غلظت دود حاصل از سوختن زباله و لاستیک قرار می‌گیرند. این افراد قربانیان ناآگاهی خویش می‌باشند و سلامت خود و جامعه را در مقیاس بسیار وسیع به خطر می‌اندازند.

او تاکید کرد:آگاهی دادن به مردم در مقیاس گسترده در مورد عواقب سوزاندن زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پس مانده ها، جلوگیری از سوزاندن زباله و برخورد قانونی با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند از وظایف ذاتی حفاظت محیط زیست است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13130

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.