• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

رونمایی از سردیس «طاهره صفارزاده» بانوی نمونه جهان اسلام به‌ مناسبت روز معلم

  • کد خبر : 16566
  • 12 اردیبهشت 1402 - 18:53
رونمایی از سردیس «طاهره صفارزاده» بانوی نمونه جهان اسلام به‌ مناسبت روز معلم

طی مراسمی با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و مدیرعامل شرکت فریکو از سردیس خانم دکتر طاهره صفارزاده بانوی نمونه جهان اسلام در پارک بانوان سیرجان رونمایی شد. نسرین امینی‌زاده استاد دانشگاه سیرجان ظهر امروز در مراسم رونمایی از سردیس دکتر طاهره صفارزاده بانوی نمونه جهان اسلام به‌مناسبت روز معلم اظهار کرد: شهر سیرجان همواره […]

طی مراسمی با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و مدیرعامل شرکت فریکو از سردیس خانم دکتر طاهره صفارزاده بانوی نمونه جهان اسلام در پارک بانوان سیرجان رونمایی شد.

نسرین امینی‌زاده استاد دانشگاه سیرجان ظهر امروز در مراسم رونمایی از سردیس دکتر طاهره صفارزاده بانوی نمونه جهان اسلام به‌مناسبت روز معلم اظهار کرد: شهر سیرجان همواره در دامان خود اندیشمندان، مشاهیر و مفاخر علمی و فرهنگی بزرگی پرورش داده است و در میان چنین بزرگان و مفاخری مرحومه دکتر طاهره صفارزاده از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی افزود: خانم طاهره صفارزاده به‌عنوان یک شاعر متعهد و انقلابی، مترجم و نظریه پرداز معاصر یاد می‌کنند که در ۲۷ آبان ۱۳۲۵ در سیرجان متولد شد و در سال ۱۳۴۹ به استخدام دانشگاه ملی(شهید بهشتی) درآمد.

امینی‌زاده تصریح کرد: مرحومه صفارزاده در سال ۱۳۷۱ از طرف وزارت علوم به‌عنوان استاد نمونه، معرفی شد و پس از انتشار ترجمه قرآن حکیم، عنوان خادم‌القرآن را دریافت کرد و در ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی نیز همت گماشت و بانوی نمونه جهان اسلام معرفی شد.

دکتر صفارزاده درسال ۱۳۸۵ مطابق با سال ۲۰۰۶ میلادی از سوی سازمان نویسندگان آفریقا و آسیا به‌عنوان شاعر مبارز و زن نخبه و دانشمند مسلمان برگزیده شد که از وی آثار بسیاری از جمله ترجمه‌ قرآن به زبان فارسی و انگلیسی و شعر بر جای مانده است.

خانم صفار زاده درچهارم آبان ماه سال ۱۳۸۷در سن ۶۲سالگی به علت بیماری ضایعه مغزی در بیمارستان ایرانمهر تهران به لقاء معبود شتافت که در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16566

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.