• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
کارشناس هواشناسی:

سامانه بارشی در استان کرمان فعال می‌شود

  • کد خبر : 12140
  • 20 آبان 1399 - 20:59
سامانه بارشی در استان کرمان فعال می‌شود

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: سامانه بارشی از فردا ( چهارشنبه) فعالیت خود را در این استان آغاز می‌کند و بارش‌ها تا روز جمعه هفته جاری در اغلب مناطق بطور پراکنده ادامه خواهد یافت . مریم سلاجقه روز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب افزود: طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی […]

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: سامانه بارشی از فردا ( چهارشنبه) فعالیت خود را در این استان آغاز می‌کند و بارش‌ها تا روز جمعه هفته جاری در اغلب مناطق بطور پراکنده ادامه خواهد یافت .

مریم سلاجقه روز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب افزود: طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز جوی نسبتا پایدار در استان حاکم خواهد بود.

به گفته ابن کارشناس از اوآخر روز چهارشنبه و با ورود سامانه بارشی در برخی از مناطق شمال، غرب و مرکز استان شاهد ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: بیشینه بارش روز جمعه و در اکثر مناطق استان خواهد بود و این سامانه به تدریج در روز شنبه از استان خارج خواهد شد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد کاهش دما در استان خواهیم بود.

در استان کرمان طی دو سال گذشته در فصول پاییز ، زمستان و بهار شاهد بارش هایی مناسب بوده ایم که نشان می دهد از دوره خشکسالی  بیش از یک دهه ای که موجبات کم آبی را در این استان در حوزه های کشاورزی و شرب بیش از هر زمان دیگر فراهم آورده بود ، خارج شده و به یک دوره ترسالی وارد شده ایم و  امیدواری کشاورزان و باغداران را به دنبال داشته است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.