• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
دوشنبه شب

شاه بحرین ۱۷ وزیر کابینه این کشور را تغییر داد

  • کد خبر : 15827
  • 24 خرداد 1401 - 9:24
شاه بحرین ۱۷ وزیر کابینه این کشور را تغییر داد

«حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دوشنبه شب طی فرمانی ۱۷ تن از وزیران کابینه این کشور را تغییر داد. به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین فرمانی صادر کرد که بر اساس آن ۱۷ نفر از وزیران کابینه این کشور تغییر کردند. بر اساس این گزارش، «خالد […]

«حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دوشنبه شب طی فرمانی ۱۷ تن از وزیران کابینه این کشور را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین فرمانی صادر کرد که بر اساس آن ۱۷ نفر از وزیران کابینه این کشور تغییر کردند.

بر اساس این گزارش، «خالد بن عبدالله آل خلیفه» به عنوان معاون نخست‌وزیر و وزیر زیرساخت، «محمد بن مبارک بن دینه» به عنوان وزیر نفت، «جلیله آل سید جواد» به عنوان وزیر بهداشت و «جمیل بن محمد علی حمیدان» به عنوان وزیر کار انتخاب شدند.

از جمله وزیران دیگری که انتخاب شدند، «یاسر بن ابراهیم حمیدان» وزیر برق و آب، «نواف بن محمد المعاوده» وزیر دادگستری، «حمد بن فیصل المالکی» وزیر امور هیات دولت و «وائل بن ناصر المبارک» وزیر کشاورزی است.

این گزارش می‌افزاید، شاه بحرین اعلام کرده است که نخست وزیر این کشور باید این فرمان را از زمان صدور و انتشار در روزنامه رسمی اجرا کند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.  

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته و رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.  

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.