• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

طارمی: می‌توانیم خیلی زود به جام جهانی صعود کنیم

  • کد خبر : 12538
  • 15 شهریور 1400 - 23:01
طارمی: می‌توانیم خیلی زود به جام جهانی صعود کنیم

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد می توانیم خیلی زود راهی جام جهانی شویم.مهدی طارمی یکی از مهره های اصلی دراگان اسکوچیچ در دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می رود؛ مهاجم تیم پورتو یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر آسیاست و در آستانه بازی با […]

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد می توانیم خیلی زود راهی جام جهانی شویم.
مهدی طارمی یکی از مهره های اصلی دراگان اسکوچیچ در دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می رود؛ مهاجم تیم پورتو یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر آسیاست و در آستانه بازی با عراق روحیه بالایی دارد. صحبت های طارمی با بخش رسانه ای تیم ملی را در ادامه بخوانید:
*در مورد شرایط تیم ملی برایمان صحبت کن.
خدا را شکر به هر ترتیبی که بود توانستیم بازی اول را ببریم. بازی اول خیلی سخت و کسب سه امتیاز در آن بسیار مهم است. یک بازی خیلی سخت مقابل عراق داریم. همان طور که مردم هم می دانند بازی با تیم های عربی با توجه به شناخت بالایی که از هم داریم همیشه برای هر دو تیم سخت است. با شرایطی که وجود داشت بازی اول را بردیم و با توجه به برگشت مربی انشالله که بتوانیم با انجام بازی بهتر نسبت به مسابقه با سوریه یک نتیجه خوب کسب کنیم. انشالله که بتوانیم راه صعودمان را از همین آغاز راه هموار کنیم و ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد.
*در مورد انتقاداتی که پس از مسابقه با سوریه در مورد شکل بازی تیم ملی انجام شد؛ نظرت چیست؟
انتقاد که همیشه وجود دارد و انسان باید انتقاد را اگر درست است بپذیرد و آن را حل کند. مهمترین نکته این است. البته مهمترین مساله برد تیم ملی بود که بردیم حالا به هر شکلی که بود مهم نیست. نتیجه عراق الان مهم است و امیدوارم که دل مردم ایران را شاد کنیم.
*مقابل عراق گل می زنی؟
 در تیم ملی بحث گل زدن مهم نیست و مهم است که ببریم. برای مثال اگر من در این بازی ها ۲۰ گل بزنم ولی تیم ملی صعود نکند چه حسنی دارد؟ مهم این است که پیراهن تیم ملی را هر روز یک درجه بالاتر ببریم. همه باهم تلاش می کنیم تا این کار را انجام بدهیم تا در این شرایط سخت برای مردم افتخار آفرین باشیم. در این وضعیت کشور همین که مردم از ته دل یک لبخند بزنند ما خوشحال می شویم. 
*در مورد پیراهن تیم ملی صحبت کردی. کمی در موردش برایمان حرف بزن.
 پیراهن تیم ملی صد در صد مهم است. هر کسی که وظیفه ای در تیم ملی دارد وظیفه اش ده برابر است که خدمت کند و تا جایی که می تواند تلاش کند، مهم نیست که چه اتفاقی رخ می دهد. باید بهترین عملکرد خودش را نشان بدهد. شما در تیم ملی برگزیده از هزاران نفری هستی که در ایران فوتبال بازی می کنند و تو نماینده آنها هستی را مردم را خوشحال کنی. مهم فقط آن ۱۱ نفر مهم نیستند، آن ۵۰ نفری که از تدارکات، رسانه، فدراسیون، مربی و همه و همه تاثیر دارند و جزو عوامل برد هستند. این خیلی مهم است که اکیپ همدل باشند.
شروع مصاحبه با طارمی در چنین وضعیتی آغاز شد و او با سوالی در مورد مصاف با تیم ملی عراق حرف هایش را آغاز کرد.
*الان وضعیت تیم خودمان و حریفانی که نسبت به مرحله قبل خیلی قدرتمندتر هستند را می توانی مقایسه کنی؟
 شرایط الان را که نمی شود با قبل مقایسه کرد. آن موقع نمی شد به طور قطع در رسانه ها بگویی. ولی من با دوستانم که صحبت می کردم می گفتم که حتما این ۴ بازی را می بریم و خوب هم می بریم. به این موضوع ایمان داشتم و قبلا هم گفتم. فوتبال ۱۱ نفر است و نمی شود به چند نفر وابسته بود. همه حریفان تلاش می کنند که به جام جهانی صعود کنند. ما یک مشکلی که داشتیم در مرحله قبل به دلیل شرایط خیلی بدی که تیم ملی از لحاظ فدراسیون و مربی که همه می دانند و بحث کردنش فقط حاشیه است، کارمان سخت شده بود. وگرنه می توانستیم به راحتی صعود کنیم. این جا هم خدا را شکر ما جزو دو سه تای اول آسیا هستیم و انشالله به زودی به مکان اول برمی گردیم. مطمئن باشید که ما زود به جام جهانی صعود می کنیم. نه صد در صد ولی می توان با اعتماد به نفس این را گفت؛ با بچه هایی که داریم، کادر و فدراسیون جدید که آمده همه برای موفقیت تیم ملی تلاش می کنیم. اگر اتفاق غیر قابل پیش بینی نیافتد می توانیم خیلی زود به جام جهانی صعود کنیم. خدا کند هر چه رخ می دهد مثبت باشد. 
*چیزی که نسل شما خیلی خوب نشان داده این است که تیم فقط یک نفر نیست.
 صد در صد. اگر قرار بر ستاره باشد خب شما یک نفر را مقابل یازده نفر به زمین بفرستید و ببینید چه می شود. نه من نه ایکس و نه مسی نمی شود. دیدید که وقتی تیم ده نفره می شود و تنها یک نفر کم است چقدر سخت می شود؟ کسانی هم که بیرون هستند خیلی مهم هستند. انرژی هایی که از بیرون فرستاده می شود. اگر کسی دلش با تیم نباشد به مشکل می خوریم.
*بزرگترهای تیم خیلی حواس شان هست که جو تیم مثبت بماند و آن یکدستی حفظ شود. این شاید در دوره کی روش هم بود ولی به نظر می رسد که اتحاد تیمی که همه یک جای کار را بگیرند الان بیشتر شده است؟
 آن هایی که بیرون بازی کردند بیشتر در تیم باشگاهی دیده اند که مهم برد و باخت نیست و مهم این است که چه کسی برای بازی بیشتر تلاش می کند. زمان آقای کی روش این داستان ها بود. ایشان مربی بزرگی بود و در تیم های بزرگی چون رئال، منچستر و پرتغال تجربه هایی داشت که به ایران منتقل کرده بود. این تاثیر پذیری را دیدیم که وقتی یک تیم همدل است چقدر موثر است. ما در بحرین صد در صد به همدلی نیاز داشتیم و اگر نبود نمی شد آن ۴ بازی را ببریم و به راحتی صعود کنیم.
*در شرایط کنونی کشور انگار هیچ چیزی به اندازه موفقیت تیم ملی در این روزها مردم را خوشحال نمی کند. مخصوصا امسال.
 به هر حال ۱۰ بازی داریم و در سال ماقبل جام جهانی قرار گرفته ایم. در جام جهانی قبلی هم دیدید که مردم با یک برد چقدر خوشحال شدند؛ با یک مساوی و حتی با یک بازی خوب. تاثیری که فوتبال در جامعه دارد، بایدفوتبال را رونق بدهیم و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. حتی برای باشگاه های ما و تیم های ما در لیگ قهرمانان آسیا. دیدید وقتی اتفاقات خوبی برای تیم های ما در آسیا می افتد، مردم خیلی خوشحال می شوند. اگر برنامه ریزی دقیقی بشود، نشاط خوبی به جامعه اضافه می شود. به هرحال حتی یک لبخند یک دقیقه ای حس خیلی خوبی دارد. 
*حس خودتان را بعد از موفقیت های تیم ملی و خوشحال کردن مردم توصیف می کنید؟
درست است که هر اتفاق خوبی اول برای خود بازیکن است. اما بازیکن به تنهایی کاری نمی کند. باید یک عده خوشحال باشند که برای بازیکن جذابیت داشته باشد.
*شبی که صعود کردیم، همه مردم توی خیابان ها ریختند. از این خوشحالی مردم پس از صعود چه احساسی به شما دست داد؟
 برای مثال در بوشهر عده ای مقابل خانه من رفته بودند و تشویق می کردند. پدر و مادرم هم از این موضوع خوشحال بودند و این اتفاق بزرگی برای خودم و تمام بازیکنان بود. ضمن اینکه تمام افرادی درگیر فوتبال هستند، صعود به جام جهانی برایشان خیلی مهم است. فکر می کنم اگر به جام جهانی نرویم، هشت سال فوتبال ما عقب می افتد. با شرایطی که ایران دارد، تنها با یک سری اتفاقات بین المللی اینچنینی می شود اسم ایران را به خوبی مطرح کرد. حالا ما کاری به مسائل سیاسی نداریم. در حوزه ورزش این موضوع را مطرح می کنم و اتفاقات بین المللی ورزشی می تواند فرهنگ ایران را به خوبی مطرح کند. در خود کشور خیلی بحث و گفتگو می شود. این خیلی خوب است و فوتبال هم که دیگر جای خودش را دارد و نه تنه در ایران که در کل دنیا ورزش اول است. باید برنامه ریزی دقیق و منظمی وجود داشته باشد برای این مسائل.
*بدون تعارف آیا روند فدراسیون را رو به رشد می بینی؟
قبلا هم گفتم و الان هم می گویم که فکر می کنم فدراسیون عملکرد خوبی داشته باشد. اختلاف نظر اما همه جا هست. من تنها در مورد فوتبال صحبت نمی کنم و دوستانی در سایر رشته های زیر نظر فدراسیون دارم. به هر حال پاداش هایی گرفته اند و مطالباتشان را پرداخت کرده اند. فوتبال بانوان دوباره راه افتاده. در فوتبال بزرگسالان هم اتفاقات خوبی در خصوص برندینگ، اسپانسر و حتی پیراهن تیم ملی افتاده و قرار است بیفتد و اگر ادامه داشته باشد خیلی مهم است. به هر حال اول کار است ولی من صحبت هایی که شنیده ام را دیده ام که به عمل تبدیل شده است. فکر می کنم فدراسیون تا الان خوب کار کرده و از این به بعد هم امیدوارم همینطور باشد و همه راضی هستند.
*قرار است با اسپانسر جدید همه تیم های زیر نظر فدراسیون لباس متحد الشکل داشته باشند.
 امیدوارم جنس لباس ها خوب باشد، چون قبلا موارد مشابه داشته ایم. اما همینکه این اتفاق در حال رخ دادن است، یعنی برنامه ریزی خوبی انجام شده است. اگر اینکار به شکل مناسبی انجام شود، شخصیت خیلی خوبی از ما به بیرون مخابره می شود. من به عنوان نماینده یک کشور در تیم ملی هستم و اگر این شخصیت خوب وجود داشته باشد، این شخصیت به خود کشور بازمی گردد.
طارمی در مصاف با سوریه ارسال کننده پاس تک گل بازی برای جهانبخش بود و در مصاف با عراق امید بسیاری از علاقمندان به فوتبال برای گلزنی به ساق های مهاجم سرحال این روزهای پورتو است.
*چرا اینقدر گروه پورتو در لیگ قهرمانان اروپا سخت شد؟
 درست است که تیم های خیلی خوبی وجود دارند، اما ما هم تمام تلاشمان را می کنیم و به نظر  اتفاق خوبی هست و اتفاق بدی نیست.
*حرف پایانی؟ 
ان شاالله با برد دل همه مردم را شاد کنیم. اما باید پله پله باشد؛ اول عراق و بعد بازی های دیگر.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.