• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
استاندار کرمان:

لایحه تقسیم استان باید در مجلس تصویب شود

  • کد خبر : 15891
  • 03 شهریور 1401 - 17:20
لایحه تقسیم استان باید در مجلس تصویب شود

استاندار کرمان درباره تقسیم کرمان و تشکیل استان کرمان جنوبی گفت: این بحث در اختیار دولت است و باید لایحه دولت به مجلس برود و اگر مصوب کرد، اجرایی می‌شود.  فداکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهید محمدجواد باهنر از شهدای دولت کرمانی است […]

استاندار کرمان درباره تقسیم کرمان و تشکیل استان کرمان جنوبی گفت: این بحث در اختیار دولت است و باید لایحه دولت به مجلس برود و اگر مصوب کرد، اجرایی می‌شود.

 فداکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهید محمدجواد باهنر از شهدای دولت کرمانی است و این افتخاری برای ما کرمانی‌ها به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: معدنی در استان نداریم که بتواند کشور را اداره کند و معادن کرمان هم به مسؤولیت اجتماعی خود عمل می‌کنند حالا کم و یا زیادش بحث دیگری است.

فداکار ابراز داشت: مدیران در زمینه ساماندهی حاشیه‌نشینی قبل از ما کار کرده‌اند و کار خوبی هم انجام داده‌اند و وزیر کشور هم از مناطق حاشیه‌نشین کرمان بازدید کرده است و کارهایی هم انجام می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه حذف حاشیه‌نشینی و نه حاشیه‌نشین خیلی خوب است، تصریح کرد: هرچند وقتی منطقه حاشیه‌نشین را درست می‌کنید، دوباره جای دیگری حاشیه‌نشینی شکل می‌گیرد، اما کرامت حاشیه‌نشینان را هم قبول داریم زیرا هم انسان و شهروند هستند اما به هر دلیلی زمین خورده‌اند و گرفتار حاشیه‌نشینی شده‌اند و انجام جرم توسط عده‌ای را نمی‌توان به نام همه حاشیه‌نشینان زد.

فداکار از کلنگ‌زنی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی خورشیدی و لاستیک‌های فوق‌سنگین به‌زودی با ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش غیردولتی خبر داد.

مازاد آب انتقالی از خلیج فارس به کرمان و رفسنجان می‌رسد

وی بیان داشت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان محقق شده است و در بخش صنعت کرمان و یزد در حال استفاده است و مازاد آب برای کرمان و رفسنجان گرفته می‌شود و امیدواریم تا تابستان آینده انتقال آب به کرمان انجام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سیل اخیر کرمان بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: قبل از سیل آماده‌باش داده شد و این موجب شد تا خسارات کمتری داشته باشیم و حدود یک هزار قنات بر اثر سیل آسیب دیده است و آب قنات‌های بسیاری کور شده است.

فداکار ادامه داد: بازسازی قنات‌ها را با سرعت آغاز کردیم، اما خرابی‌ها به‌گونه‌ای‌ست که در برخی مناطق حتی رد قنات را نمی‌توانند پیدا کنند و از طریق پمپ آبرسانی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تقسیم کرمان و تشکیل استان کرمان جنوبی تصریح کرد: این بحث در اختیار دولت است و باید لایحه دولت به مجلس برود و اگر مصوب کرد، اجرایی می‌شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: شورای شهر یک نهاد مردمی‌ست و در شوراها در اختیار ما نیست، اما در تلاش هستیم تا مدیریت شهری در شهرها تعیین‌تکلیف شود و اختلافات داخلی شوراها را سعی می‌کنیم کمک کنیم تا حل شود.

فداکار درباره سفر رئیس‌جمهوری به استان کرمان بیان داشت: حضور رئیس جمهور در مناطق دورافتاده و اختصاص ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات حاصل این سفر بود و سیل‌بندها نیز تعیین‌تکلیف شد و شناخت استان یکی از مهمترین دستاوردهای سفر بود، زیرا هفت ساعت در هلی کوپتر بودیم و من توضیحات زیادی را مطرح کردم.

وی درباره گردشگری استان کرمان اظهار داشت: ظرفیت‌های گردشگری زیادی در استان کرمان داریم و فعالان گردشگری هم در سفر رئیس‌جمهوری نادیده گرفته نشد و اعتبار خوبی هم برای گردشگری در سفر رئیس جمهوری در نظر گرفته شد.

تغییر مدیران در صورت لزوم 

فداکار تصریح کرد: جاهایی که نیاز باشد، تغییرات را انجام می‌دهیم و تعدادی تغییر هم انجام شده است و اگر نیاز باشد، ادامه خواهد داشت و از خانم‌هایی که براساس شاخص ها توانایی مدیریت داشته باشند، از حضورشان استفاده می‌کنیم و در گذشته هم از بانوان استفاده کرده‌ام و نمی‌توانید من را زن‌ستیز بدانید.

اخراج اتباع غیرمجاز از یکشنبه 

وی با اشاره به اینکه شمار شوتی‌ها «خودروهای افغانی‌کش» در استان کرمان دیگر مانند گذشته نیست و تعداد کمتری را سوار می‌کنند، تصریح کرد: طرد اتباع بیگانه غیرمجاز از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

استاندار کرمان یادآور شد: بیش از ۴ هزار نفر برای مسکن ملی پول واریز کرده‌اند که فقط ۱۰ درصد ثبت‌نام کنندگان را تشکیل می‌دهند و ۱۵ هزار واحد در استان کلنگ‌زنی شده است و ساخت و سازها بیشتر از افرادی‌ست که پول واریز کرده‌اند.

متروی کرمان ضروری است 

فداکار همچنین درباره ساخت آزادراه‌های کرمان اظهار داشت: ۶ هزار میلیارد تومان برای راه‌های استان کرمان گذاشته شده که یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهوری به کرمان است و جلساتی برای ساخت راه‌ها برگزار شده است و تا دو، سه هفته دیگر برنامه‌ها اعلام می‌شود اما قرارگاه خاتم (ص) پل سه راه هوانیروز را بدون دادن بودجه به آنها قرار شد، آغاز کنند.

وی ابراز داشت: مترو را نمی‌دانستم قبلا کار مطالعاتی انجام شده است و به همین علت این موضوع را دوباره مطرح کردم و فکر می‌کنم، مترو یک ضرورت برای کرمان است و مسیر فرودگاه تا مزار شهدا یا مثلا از هفت باغ به سمت مرکز شهر را داشته باشیم.

استاندار کرمان متذکر شد: کرمان در زمینه دانش‌بنیان در ردیف آخر کشور است، زیرا پارک علم و فناوری استان در اختیار یک دانشگاه است و پارک استان نیست و در حال انجام برنامه‌های موردی توسط بعضی از دانشگاه‌ها هستیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.