• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
مدیر کل سیرجانی سِمت خود را واگذار کرد

«معصومه رفیع‌پور» مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور شد

  • کد خبر : 2479
  • 27 اردیبهشت 1397 - 9:57
«معصومه رفیع‌پور» مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور شد

«معصومه رفیع‌پور» با صدور حکمی از سوی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به عنوان مدیرکل جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور منصوب شد. حجت الاسلام محمد محمودآبادی عصر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور که با حضور رئیس سازمان اسناد و […]

«معصومه رفیع‌پور» با صدور حکمی از سوی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به عنوان مدیرکل جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور منصوب شد.

حجت الاسلام محمد محمودآبادی عصر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور که با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اولین هدفی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق داشتیم معرفی بیشتر و بهتر این سازمان بوده است.

وی افزود: علیرغم اینکه بسیاری از فرهیختگان در حوزه های فرهنگی تلاش داشتند اما همچنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق در یک مهجوریت به سر می برد و جایگاه اصلی خود را در حوزه فرهنگی دستگاه های دولتی پیدا نکرده بود.

محموآبادی تصریح کرد: ابتکارات مختلفی برای شناسایی سازمان شروع کردیم از جمله برگزاری جلساتی به عنوان کرمان شناخت در شهرستانهای مختلف راه اندازی کرده ایم و پژوهش های مختلفی را از موجودی آرشیو ملی ایران و خود سازمان کرمان شروع کردیم که مورد توجه و استقبال محققان و پژوهشگران قرار گرفت.

رئیس سابق مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور بیان کرد: مفتخر هستیم بعد از گذشت سه سال سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق در جایگاهی قرار دارد که نام و آوازه آن در سازمان ها، دانشگاه ها، فرهیختگان، مراکز علمی که با تفاهم نامه برای انجام فعالیت های پژوهشی امضاء کرده اند، زبانزد است.

وی عنوان کرد: تلاش کرده ایم داشته های کمی را افزایش دهیم و به همین دلیل مجموعه های زیادی را شناسایی و به عنوان هدیه به سازمان اضافه کرده ایم.

محمودآبادی گفت: کرمان به خاطر قدمت بسیار طولانی که دارد به اندازه فرهنگ و تمدنش، مجموعه ها و گنجینه های ارزشمندی مانند کتب خطی و اسناد مکتوب در مخازن شخصی افراد وجود دارد که بخشی از آن ها شناسایی شده و در حال مذاکره و تحویل گیری هستیم و بخش دیگر آن هنوز نتوانستیم شناسایی کنیم.

مدیرکل حوزه استاندار کرمان ابراز داشت: زمانی که مجموعه یک هزار جلدی کتاب خطی در کتابخانه شخصی یک فرد یا ۳۰ هزار برگ سند در آرشیو شخصی یک فرد وجود دارد آدم متحیر می ماند که یک انسان چه مقدار هزینه و انرژی برای جمع آوری این آثار از سراسر جهان مصرف کرده است.

وی گفت: زمانی که این مجموعه ها را به راحتی یک بخش آن را هدیه و بخش دیگر را با پرداخت پول ناچیز به سازمان اسناد واگذار کرده است نشان دهند رشد و بالندگی دیگاه وسیع مردم ما در حوزه فرهنگی است که می دانند اگر قرار باشد تاریخ مکتوب و میراث ماندگاری برای مردم ما باشد خاستگاه و جایگاه اصلی که می تواند آن را حفظ کند سازمان اسناد و کتابخانه ملی است که امانتدار امینی برای حفظ این ارزش های ماندگار فرهنگ، تمدن و تاریخ استان کرمان و کشور است.

در این آیین «معصومه رفیع‌پور» به عنوان مدیر کل جدید مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور معرفی و از زحمات حجت الاسلام «محمد محمودآبادی» تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2479
  • منبع : مهر

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.