• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
استاندار کرمان:

موانع صادرات در کرمان رفع شود

  • کد خبر : 16100
  • 15 فروردین 1402 - 21:30
موانع صادرات در کرمان رفع شود

 استاندار کرمان با انتقاد از سختگیری های برخی دستگاه ها در زمینه صادرات گفت: موانع صادرات در استان کرمان باید رفع شود. محمدمهدی فداکار در دیدار معاون سازمان ملی استاندارد گفت: با توجه به اینکه زندگی مردم این استان با کشاورزی گره خورده است، اعمال قوانین استاندارد باید به گونه‌ای باشد که موجب تسهیل صادرات […]

 استاندار کرمان با انتقاد از سختگیری های برخی دستگاه ها در زمینه صادرات گفت: موانع صادرات در استان کرمان باید رفع شود.

محمدمهدی فداکار در دیدار معاون سازمان ملی استاندارد گفت: با توجه به اینکه زندگی مردم این استان با کشاورزی گره خورده است، اعمال قوانین استاندارد باید به گونه‌ای باشد که موجب تسهیل صادرات شود.

وی اظهار داشت: باید مشکلات و چالش‌های صادر کننده‌های پسته استان کرمان را شنید و بر این اساس موانع را برطرف کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها در روند صادرات سختگیری می‌کنند خاطرنشان کرد: خرما، پسته و محصولات گلخانه‌ای سه محصول مهم و صادراتی ما محسوب می‌شوند و از آنجا که زندگی مردم وابسته به کشاورزی است، کوچک‌ترین تنش در این زمینه موجب آسیب به کشاورزان می‌شود.

وی عنوان کرد: محصول اصلی صادراتی شرق استان کرمان نیز خرما است و چنانچه در این زمینه مشکلاتی به وجود آید، چالش‌های عدیده‌ای برای مردم این منطقه ایجاد می‌شود، لذا قوانین استاندارد باید موجب تسهیل‌گری در امر صادرات شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: ۱۲ شهرستان این استان در تولید محصول پسته و خرما سهیم هستند لذا زندگی مردم به نوعی وابسته به کشاورزی است.

امیر حسن‌زاده با اشاره به اینکه صادرات استان کرمان به دلیل سرمازدگی محصولات کشاورزی کاهش یافته است، بیان داشت: قوانین استاندارد باید موجب تسهیلگری در امر کشاورزی شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16100

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.