• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9
مدیرکل تعزیرات استان کرمان:

نبود قیمت مبنا باعث هرج و مرج در بازار شده است

  • کد خبر : 2796
  • 02 خرداد 1397 - 11:41
نبود قیمت مبنا باعث هرج و مرج در بازار شده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه نبود قیمت مبنا در بازار مشکل‌ساز شده است گفت: بسیاری از اقلام و کالاها از شمول قیمت‌گذاری مستثنی شدند و این امر موجب هرج و مرج در بازار شده است. ارسلان میری با بیان اینکه هر ساله به مناسبت‌های مختلف طرح‌های ویژه نظارتی در استان اجرا می‌شود […]

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه نبود قیمت مبنا در بازار مشکل‌ساز شده است گفت: بسیاری از اقلام و کالاها از شمول قیمت‌گذاری مستثنی شدند و این امر موجب هرج و مرج در بازار شده است.

ارسلان میری با بیان اینکه هر ساله به مناسبت‌های مختلف طرح‌های ویژه نظارتی در استان اجرا می‌شود اظهار داشت: امسال هم به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح نظارتی ضیافت از ۲۲ اردیبهشت ماه در استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: گشت‌های نظارتی با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اداره کل استاندارد اجرا می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان اهداف اجرای این طرح را نظارت بر کالاهای هدف و مواد غذایی اساسی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: در این طرح مواد غذایی چون مرغ، گوشت، مواد لبنی، پروتئینی، میوه و تره‌بار، برنج، روغن، شکر و … را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم قیمت‌گذاری و نرخ‌گذاری کالاها یکی از مهمترین مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستند تصریح کرد: در حال حاضر عدم مبنای قیمتی در بازار مشکل‌ساز شده است.

میری با بیان اینکه دستگاه‌های متولی در این امر باید به این نکته توجه کنند گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئول کمیسیون نظارت استان بوده و تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های دیگر نیز عضو این کمیسیون هستند.

وی با یادآوری اینکه در گذشته کمیسیون نظارت، برای واحدهای تولیدی تعیین قیمت می‌کرد گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از اقلام و کالاها از شمول قیمت‌گذاری مستثنی شدند و این امر موجب هرج و مرج در بازار شده و نبود قیمت و شاخص در بازار دست ما بسته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت به دنبال فعال کردن کمیسیون نظارت در استان است افزود: این نوع قیمت‌گذاری برای تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مشکل‌ساز شده است.

لازم به ذکر است مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز روز گذشته در جلسه بررسی وضعیت بازار و اتخاذ راه کارهای مناسب، فوری و قاطع با احتکار و گرانفروشی، مهمترین چالش اقتصادی را تعیین قیمت واحدهای تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: در سنوات قبل کمیسیون نظارت، برای واحدهای تولیدی تعیین قیمت می‌کرد اما در حال حاضر این مسئله به خود واحدها محول شده و زمینه‌ساز مشکلات زیادی در بازار برای مصرف‌کنندگان شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بازگشت به حالت قبل را تنها راه درمان شرایط موجود دانست و افزود: کرمان این آمادگی را دارد تا در کشور و با استفاده از سیستم قیمت‌گذاری قبل عمل کرده و نتیجه آن بررسی شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2796
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.