• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
17

نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک در سراسر کشور از اوایل پاییز

  • کد خبر : 11772
  • 05 شهریور 1399 - 12:46
نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک در سراسر کشور از اوایل پاییز

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که به زودی در سراسر کشور نوبت‌دهی برای تعویض شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو به شکل اینترنتی انجام خواهد شد. سرهنگ علی محمدی دراین باره گفت: با تدبیر ریاست پلیس راهور ناجا و در راستای گسترش خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی، تصمیم بر آن شد تا […]

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که به زودی در سراسر کشور نوبت‌دهی برای تعویض شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو به شکل اینترنتی انجام خواهد شد.

سرهنگ علی محمدی دراین باره گفت: با تدبیر ریاست پلیس راهور ناجا و در راستای گسترش خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی، تصمیم بر آن شد تا نوبت دهی برای حضور در مراکز تعویض پلاک اینترنتی شود. در همین راستا نیز ابتدا ظرفیت یک سالن از دو مرکز تعویض پلاک «خاوران» در شرق تهران و «میثم» در غرب تهران و سپس تمام ظرفیت مراکز تعویض پلاک «اتحاد» در تهرانپارس و «الغدیر» در یافت آباد به نوبت‌دهی اینترنتی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها در دیگر مراکز تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت هستیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌ های انجام شده بزودی و تا اوایل پاییز ۹۹ امکان نوبت‌دهی در تمامی مراکز تعویض پلاک ایجاد خواهد شد و پس از آن نیز به مرور نوبت دهی فقط از طریق اینترنت انجام خواهد شد.

محمدی  آدرس این سامانه را nobatdehi.epolice.ir اعلام کرد و گفت: شهروندان با استفاده از سامانه نوبت‌دهی پلیس می‌توانند به راحتی نوبت اینترنتی را دریافت کنند. در حال حاضر زمان نوبت دهی نهایتا یک روز است و فرد می‌تواند برای روز بعد نوبت دریافت کند، البته در مواردی حتی برای همان روز نیز ظرفیت دریافت نوبت وجود داشته است.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اینکه گفته می‌شود تجمع زیادی در مراکز تعویض پلاک وجود دارد، گفت: با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری فیزیکی تصمیم بر آن شد تا رانندگان به جای تجمع و حضور در سالن‌ها در خودروی خود منتظر بمانند و همین موضوع سبب شد تا برخی تصور کنند که جمعیت زیادی در مراکز تعویض پلاک حضور دارند.

وی با بیان اینکه اتفاقا یکی از هدف های طرح نوبت‌دهی اینترنتی نیز کاهش همین معطلی‌ها و تجمع‌ها بود، گفت: در حال حاضر ساعت کار مراکز تا ساعت ۱۶ افزایش پیدا کرده است. اما بسیاری از شهروندان با این تصور که فرآیند تعویض پلاک یک روز زمان خواهد برد، از شش یا هفت صبح در مرکز حضور پیدا می‌کنند و همین سبب افزایش جمعیت در ساعات صبحگاهی می‌شود، در حالی که برخی رانندگان می‌توانند در ساعات ظهر مراجعه کنند و اتفاقا مراکز در این ساعت بسیار خلوت است.

محمدی درباره افرادی که نوبت اینترنتی دریافت‌کرده‌اند نیز گفـت: این افراد حتما در ساعت اعلام شده در مرکز حضور داشته باشند، اطلاعات این افراد در قسمت ورودی مراکز تعویض پلاک وجود ندارد و به راحتی می‌توانند وارد شوند. اما همانطور که گفتم لازم است حتما در همان زمان اعلام شده حضور پیدا کنند و اگر بعد از زمان اعلامی هم در محل حاضر شوند، امکان ارائه خدمات به آنان وجود نخواهد داشت و باید نوبت دیگری دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11772
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.