• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17
گزارشی از وضعیت نامناسب برخی تفرجگاه‌ها

پارک‌های سیرجان محل خوابیدن متکدی‌ها و معتادان

  • کد خبر : 5606
  • 09 مرداد 1398 - 13:23
پارک‌های سیرجان محل خوابیدن متکدی‌ها و معتادان

در شهر سیرجان بوستان‌ هایی وجود دارد که وضعیت آن‌ها قابل قبول نیست به طوری که تنها به داشتن چند وسیله بازی ساده بسنده شده و شهروندان از تاریکی، فرسودگی وسایل بازی، نداشتن فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی نامناسب رنج می‌برند. پارک‌ ها به عنوان مهم‌ترین تفرجگاه‌های هر شهر و مکانی برای ایجاد خدمات رفاهی […]

در شهر سیرجان بوستان‌ هایی وجود دارد که وضعیت آن‌ها قابل قبول نیست به طوری که تنها به داشتن چند وسیله بازی ساده بسنده شده و شهروندان از تاریکی، فرسودگی وسایل بازی، نداشتن فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی نامناسب رنج می‌برند.

پارک‌ ها به عنوان مهم‌ترین تفرجگاه‌های هر شهر و مکانی برای ایجاد خدمات رفاهی و تفریحی بوده و شاید بتوان گفت یکی از نیازهای ضروری هر شهر داشتن پارکی مجهز برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان است.

شهروندان برای گذراندن اوقاتی سرشار از آرامش به دور از هیاهوی شهری نیازمند مکانی هستند تا کودکانشان به بازی و بزرگسالان در کنار یکدیگر به گفتگو و نوجوانان با وسایل ورزشی به تخلیه انرژی و شور جوانی خود بپردازند.

در شهر سیرجان بوستان‌ هایی وجود دارد که وضعیت آن‌ها قابل قبول نیست به طوری که تنها به داشتن چند وسیله بازی ساده بسنده شده و شهروندان از تاریکی، فرسودگی وسایل بازی، نداشتن فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی نامناسب رنج می‌برند.

یکی از شهروندان سیرجان که در پارک جنب فرمانداری مشغول تاب دادن کودک خود است در پاسخ به سؤالی در خصوص امکانات پارک‌های سیرجان به خبرنگار ما گفت: برخی از پارک‌های سیرجان روشنایی مطلوبی ندارند.

وی با بیان اینکه تاریک بودن فضای پارک‌ها بستری برای بروز آسیب‌های اجتماعی است، افزود: باید روشنایی پارک‌ها مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد ، وسایل بازی برخی پارک‌ها هنوز فلزی و قدیمی است که باعث بروز خطرهای زیادی می‌شود.

شهروند دیگری می‌گوید: اکثر پارک‌های سیرجان از سرویس بهداشتی مناسب برخوردار نیستند به طوری که شهروندان هنگام مراجعه به پارک‌ها یا با درهای کنده شده سرویس بهداشتی روبرو می‌شوند یا سرویس‌های بهداشتی پارک همیشه کثیف هستند وشیرآلات ندارند.

سعیدی مسئول فضای سبز شهرداری سیرجان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت:آبنمای کف خشک با هزینه ای بالغ بر چهارصد میلیون تومان راه اندازی گردید اما متاسفانه ما هرشب باید از محل نازل های آب پاش نی نوشابه و درب بطری در بیاوریم.

وی در ادامه افزود: در پارک لاله غربی تعداد ده عدد شیرهای هوشمند را نصب کرده ایم که بعد از نصب توسط افراد غیربومی سرقت شدند.

وی افزود:ما هرشب شاهد تخریب سنگ های رو شویی و شیشه های سرویس بهداشتی و شکستن چراغ های داخل سرویس های بهداشتی در اکثر پارک ها هستیم و پارک شهروند که سرویس بهداشتی این پارک محل خوابیدن متکدی ها شده و افراد معتاد اقدام به روشن کردن آتش می کنند به طوری که سقف و دیوارهای سرویس بهداشتی مذکور کلا دوده زده شده است.

مسئول فضای سبز شهرداری سیرجان در ادامه افزود:تمامی شیرآلات آبخوری پارک ها تعویض و شیرآلات نو نصب شده که بعد از نصب به سرقت رفته است که سرقت شیر آلات آبخوری های پارکها چیزی کاملا عادی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بازی فلزی غیر استاندارد از پارک های لاله غربی ،هادی،مسافر،بنفشه،پارک دهیادگار جمع و به مجموعه بازی پلی اتیلین مجهز شدند.

سعیدی گفت: تمامی لامپ پارک های دهیادگار ،حاشیه بلوار امام رضا(ع) ،پارک جنب بیمارستان غرضی ،پارک کتابخانه مکی آباد ،بلوار علمدار، پارک وحید،پارک سعدی،صبوری،ملت تعویض شده است. وی افزود: مبلمان و بنرهای حاشیه بلوار چمران که عید امسال آنها را تازه کار گذاشته بودیم توسط افراد غیر بومی تخریب شده اند.

وی در پایان در خصوص نامناسب بودن چمن های داخل پارک اظهارداشت: چمن داخل پارک ها کاشته شده است و عواملی که باعث تخریب و کچلی چمن های شده است شهروندانی به پارک ها می روند محلی هایی که برای نشست آماده شده است، نمیشینند بلکه روی چمن می نشینند که این امر موجب از بین بردن چمن می شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5606
  • منبع : راه آرمان

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.