• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
7

چرا کی‌روش به جای ۱۰ درصد، ۲۵ درصد گرفت؟

  • کد خبر : 10786
  • 25 فروردین 1399 - 20:07
چرا کی‌روش به جای ۱۰ درصد، ۲۵ درصد گرفت؟

 کارلوس کی‌روش یکی از خبرسازترین چهره‌های فوتبال ایران در طول ۲۴ ساعت گذشته بوده است.به گزارش فوتبالی، ماجرا از گزارش دیشب خبرگزاری تسنیم شروع شد که بر اساس آن، کارلوس کی‌روش از پاداش ۸ میلیون دلاری صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸، ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۸ دلار دریافت کرده که این […]

 کارلوس کی‌روش یکی از خبرسازترین چهره‌های فوتبال ایران در طول ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
به گزارش فوتبالی، ماجرا از گزارش دیشب خبرگزاری تسنیم شروع شد که بر اساس آن، کارلوس کی‌روش از پاداش ۸ میلیون دلاری صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸، ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۸ دلار دریافت کرده که این دریافتی، تحت عنوان پاداش او حساب شده نه حقوقش!
تسنیم با انتشار این گزارش به دنبال پاسخ این سوال بوده که چطور سرمربی تیم ملی که در قراردادش با فدراسیون فقط صاحب ۱۰ درصد از پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی بوده، بیش از ۲۰ درصد و در واقع نزدیک به ۲۵ درصد این پاداش را از فدراسیون دریافت کرده است.
قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که علی کفاشیان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال اعلام کرده فقط ۱۰ درصد از پاداش ۸ میلیون دلاری باید به حساب مربی پرتغالی واریز می‌شده و اینکه بیش از ۲۰ درصد واریز شده در نوع خود عجیب است.
طبیعتا انتشار چنین گزارشی می‌تواند سوژه خوبی برای مخالفان و منتقدان کی‌روش باشد که قرارداد او با فدراسیون را زیر سوال ببرند منتهی توضیحات خزانه‌دار فدراسیون نشان می‌دهد که کی‌روش به نوعی زرنگی کرده تا هیچ پول اضافه از فدراسیون دریافت نکرده باشد.
علی سلیمانی به باشگاه خبرنگاران گفته:” ما طبق قرارداد دستمزد کی روش را پرداخت کردیم و خارج از تعهدات پولی به کی روش پرداخت نکردیم. تا قبل از پرداخت پول کی روش و دستیارانش به حساب آن‌ها از محل پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ پرداختی نداشتیم. طبق مذاکراتی که با فیفا انجام دادیم، اولین پرداختی ما به سرمربی سابق تیم ملی پس از جام جهانی و از همین منبع بود.”
این وسط به نظر می‌رسد بیشتر از آنکه کی‌روش در ماجرای واریزی به حسابش مقصر باشد، این فدراسیون است که چون به جز پاداش فیفا، منابع مالی دیگری برای تامین حقوق سرمربی وقت تیم ملی نداشته، مجبور شده طلب او را از پاداش فیفا پرداخت کند.
در هر حال زرنگی کی روش هم نباید فراموش شود. او وقتی مطمئن بوده فدراسیون وقت نمی توانسته منبع دیگری برای واریز حقوق به دستیارانش جفت و جور کند، از فرصت استفاده کرده و فدراسیون فوتبال را تحت فشار گذاشته که از پاداش جام جهانی، تقریبا ۱۵ درصد بیشتر بدهد و بعدا منابع دیگری برای پرداخت پاداش فیفا، به باشگاهها و بازیکنان جفت و جور کند. این وسط مطمئنا باشگاهها و بازیکنان می توانند از این کار دلخور و ناراحت باشند. چون معلوم نیست کی قرار است که این پاداش را بگیرند.
اشکال این کار این است که فدراسیون فوتبال نباید زیربار می رفت و حق باشگاهها و بازیکنان را به کی روش و دستیارانش می داد. شاید هر سرمربی دیگری جای کی روش بود و از فدراسیون فوتبال طلب داشت و ماهها خودش و دستیارانش حقوق نمی گرفتند، چنین کاری می کرد.
البته در لیست واریزی های فیفا، مبلغی حدود ۶۵۰ هزار دلار دیده می شود که به خاطر دو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با ترینیداد و توباگو و ونزوئلا، به حساب شرکت برگزار کننده بازیهای دوستانه طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال، واریز شده است و محل ابهام است. چرا که آن زمان گفته شده بود این دو بازی برای فدراسیون فوتبال ایران، هزینه ای ندارند. فوتبالی البته پیگیر این ماجرا هست که بداند واقعا قرار بوده این دو بازی رایگان باشد یا اینکه ماجرا طور دیگری بوده است. بخش ابهام آمیز لیست منتشر شده را پیگیری می کنیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10786
  • منبع : آخرین خبر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.