• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

کلهر: مگر با کی روش در جام جهانی فوتبال خوبی انجام دادیم؟/ نورافکن را در دفاع آخر نمی پسندم

  • کد خبر : 15845
  • 24 خرداد 1401 - 11:55
کلهر: مگر با کی روش در جام جهانی فوتبال خوبی انجام دادیم؟/ نورافکن را در دفاع آخر نمی پسندم

محمود کلهر در گفت و گو با آخرین خبر در مورد انتقاداتی که به اسکوچیچ می شود و عده ای به دنبال برگرداندن کارلوس کی روش به فوتبال ایران هستند، گفت: ما با کی روش خیلی راحت به جام جهانی نرسیدیم اما با اسکوچیچ راحت به جام جهانی رسیدیم. من خودم اوایل منتقد حضور اسکوچیچ […]

محمود کلهر در گفت و گو با آخرین خبر در مورد انتقاداتی که به اسکوچیچ می شود و عده ای به دنبال برگرداندن کارلوس کی روش به فوتبال ایران هستند، گفت: ما با کی روش خیلی راحت به جام جهانی نرسیدیم اما با اسکوچیچ راحت به جام جهانی رسیدیم. من خودم اوایل منتقد حضور اسکوچیچ در تیم ملی وبدم اما وقتی رزومه او را در تیم ملی ببینیم متوجه می شویم که از نظر نتیجه خوب کار کرده است. همین تیم دست ویلموتس هم بود اما دیدیدم که چه نتایج بدی گرفت. به نظر من کارنامه اسکوچیچ در مقدماتی جام جهانی از کی روش هم بهتر است. 

وی افزود: از نظر رزومه و نام کی روش با اسکوچیچ قابل مقایسه نیست اما با شرایطی که اکنون تیم ملی دارد و با اوضاع اقتصادی در کشورمان و همچنین فرصت کمی که تا شروع جام جهانی باقی مانده تغییرات در کادرفنی تیم ملی اصلا به صلاح نیست. ما برای انتخاب بازی های تدارکاتی دچار مشکلاتی هستیم و تا قرار باشد مربی جدید بیاید و از تیم ملی شناخت پیدا کند کلی فرصت را از دست می دهیم. تغییرات در راس کادرفنی در امور تیم ملی وقفه ایجاد می کند. چرا باید در این شرایط بودجه بیت المال را صرف مربیان خارجی کنیم که در نهایت هم نتوانند نتیجه بگیرند؟ 

کلهر در پاسخ به این سئوال که آیا مطرح کردن نام کی روش به نوعی بازگشت به عقب به حساب نمی آید، تاکید کرد: متاسفانه عده ای دلال در فوتبال ما مدام به دنبال جا به جا کردن مربیان هستند تا به منفعت مالی خود برسند. در فضای مجازی هم که این روزها همه به دنبال آن هستند یکسری افراد این مباحث را مطرح می کنند تا راه را برای حضور عوامل خودشان در این فوتبال باز کنند. صحبت من این هست که چرا باید حتما مربی خارجی بیاید. مگر ما در داخل کشورمان کم مربی ایرانی داریم که هم خوب نتیجه گرفته اند و هم با مربیان خوب خارجی کار کرده اند. نمونه اش جواد نکونام و یا همین وحید هاشمیان. اگر قرار باشد اسکوچیچ کنار برود چرا سراغ همین مربیان نرویم؟ مگر تیم ملی ما با مربی ایرانی در جام جهانی نبوده و نتایج خوبی هم نگرفته است؟ 

وی تاکید کرد: مثلا اگر مربی ایرانی روی نیمکت باشد چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ مثلا فوتبالی که ما با کی روش در جام جهانی انجام دادیم خیلی فوتبال خوبی بود؟ ۱۱ بازیکن خود را در ۱۸ قدم گذاشته بودیم و فقط دفاع می کردیم؟ این نامش فوتبال است؟ مگر فوتبال فقط دفاع کردن است؟ تیم هایی مثل ژاپن و کره جنوبی و حتی عربستان چه فوتبالی بازی کردند در جام جهانی و با ما مقایسه کنید. در بازی با پرتغال برای دقایقی توانستیم حمله کنیم و حتی موفق شدیم گل هم بزنیم. پس تیم ما این پتانسیل را دارد. 

کلهر در ادامه این گفت و گو در خصوص تصمیم عجیب اسکوچیچ مبنی بر استفاده از بازیکنان در پست های غیر تخصصی به ویژه امید نورافکن در دفاع آخر گفت: من هم به این تصمیم اسکوچیچ نقد دارم و معتقدم که وقتی تغییر پست یک بازیکن جواب نمی دهد نباید به آن اصرار کرد. با توجه به فیزیک و قد و بالای نورافکن من هم او را در پست دفاع آخر نمی پسندم. او در سمت چپ بازیکن موفق تری است. یک زمانی آقای مایلی کهن پست مهدی مهدوی کیا را تغییر داد و جواب هم گرفت اما قرار نیست همه تغییرات نتیجه بدهد. البته این را هم بگویم که با یک بازی دوستانه ما نمی توانیم اسکوچیچ را نقد کنیم. اگر شرایطی بود که بازی های بیشتری تیم ملی انجام می داد آن وقت فرصت بود که در مورد نحوه بازی تیم ملی صحبت کنیم. 

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: این تغییرات سلیقه سرمربی است و ما نباید با انتقادات خود اعتماد به نفس و تمرکز اسکوچیچ را از بین ببریم. این کار الان به ضرر تیم ملی است. شاید او نمی خواهد در بازی های دوستانه دست خود را رو کند. مگر همین کی روش در یک برهه ای مهدی رحمتی را دعوت نکرد و کل ایران به او انتقاد می کردند اما در نهایت او تصمیم خود را گرفت و بابت تصمیمش نتیجه هم گرفت. ما تیم خوبی داریم و گروهمان هم گروهی نیست که نتوانیم نتیجه بگیریم. درست است که آمریکا خیلی حرفه ای شده اما ما هم تیم کم توانی نیستیم. کمی تلاش کنیم و امکانات بهتری در اختیار تیم ملی قرار دهیم می توانیم در این گروه موفق شویم. اگر تیم ملی در جام جهانی نتیجه بگیرد قطعا بازیکنان لژیونر بیشتری در آینده خواهیم داشت و فوتبالمان هرز نمی رود. 

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15845

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.