• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

آلبانی: به دلیل مسائل سیاسی به کشتی‌ گیران ایرانی ویزا نمی‌دهیم

  • کد خبر : 17486
  • 29 مهر 1402 - 19:24
آلبانی: به دلیل مسائل سیاسی به کشتی‌ گیران ایرانی ویزا نمی‌دهیم

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران: آن‌ها در ایمیل خود بهانه‌های سیاسی را برای این اقدام غیر ورزشی خود مطرح کردند و فدراسیون کشتی نیز اعتراض شدید خود را نسبت به این اتفاق به اتحادیه جهانی و نهادهای دیگر اعلام کرده است. سرپرست تیم ملی کشتی آزاد امید شدیدا از اقدام آلبانی […]

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران: آن‌ها در ایمیل خود بهانه‌های سیاسی را برای این اقدام غیر ورزشی خود مطرح کردند و فدراسیون کشتی نیز اعتراض شدید خود را نسبت به این اتفاق به اتحادیه جهانی و نهادهای دیگر اعلام کرده است.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد امید شدیدا از اقدام آلبانی در ندادن ویزا به تیم‌های کشتی ایران برای حضور در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان انتقاد کرد و گفت: فدراسیون کشتی این کشور اعلام کرد دولت آلبانی به دلیل مسائل سیاسی از دادن ویزا خودداری کرده است.

علی روحی در گفتگو با ایسنا، درباره لغو اعزام تیم‌های ملی کشتی ایران به رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان به دلیل خودداری آلبانی از صدور ویزا برای کشتی‌گیران ایران، اظهار کرد: متاسفانه کشور میزبان در اقدامی غیر ورزشی و بر خلاف تعهداتش برای تیم‌های کشتی ایران روادید صادر نکرد. بنده با رییس فدراسیون کشتی آلبانی در این مدت در ارتباط مستقیم بودم و او تا دو روز پیش هم دائما تاکید می کرد که روادید تیم ایران صادر می‌شود اما در نهایت روز گذشته (جمعه) طی یک ایمیل به فدراسیون کشتی اعلام کردند دولت آلبانی به دلیل مسائل سیاسی قصدی برای صدور روادید برای تیم ایران ندارد.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران، افزود: آن‌ها در ایمیل خود بهانه‌های سیاسی را برای این اقدام غیر ورزشی خود مطرح کردند و فدراسیون کشتی نیز اعتراض شدید خود را نسبت به این اتفاق به اتحادیه جهانی و نهادهای دیگر اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بودند، گفت: بعد از آنکه میزبانی فنلاند از این مسابقات به دلیل ندادن ویزا به روسیه لغو شد، رییس اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد ما مسائل سیاسی را در ورزش وارد نمی‌کنیم و میزبانی این رقابت‌ها را به کشوری بی‌طرف می‌دهیم اما در عمل دیدیم که آلبانی نیز به عنوان میزبان جدید این رقابتها به دلیل مسائل سیاسی از دادن ویزا به تیم ایران خودداری کرد. این در حالیست که روسیه که در شرایط جنگ قرار دارد با دریافت روادید به این مسابقات رفته است!

روحی در پایان، گفت: قطعا کشور میزبان و اتحادیه جهانی باید از ایران عذرخواهی رسمی کنند و ضرر و زیان‌های ایران از این بابت و زحمات یک ساله کشتی گیران را جبران کنند و جوابگو باشند. بچه‌های ما زحمات زیادی در این مدت کشیدند و قرار بود تیمی که اکثریت آن‌ها جوان بودند به این رقابت‌ها بروند. حتی درستکار با اعزام نفراتی مثل عموزاد، نخودی و زارع که می‌توانستند در تیم امید حضور داشته باشند مخالفت کرد تا نفرات دوم به این رقابت‌ها بروند. امیدوارم اتحادیه جهانی کشتی از این پس از دادن میزبانی به کشورهایی مثل آلبانی که با تعهدات خود آشنا نیستند، خودداری کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17486

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.