• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
مدیرکل راه آهن استان کرمان:

اتصال خط ریلی سیرجان به کرمان ظرف یک الی دو سال آینده انجام خواهد شد

  • کد خبر : 16858
  • 25 مرداد 1402 - 7:35
اتصال خط ریلی سیرجان به کرمان ظرف یک الی دو سال آینده انجام خواهد شد

اتصال خط ریلی سیرجان به کرمان، راه آهن با گل گهر قراردادی را امضا کرد که ۶۵ درصد را گل گهر و ۳۵ درصد را راه آهن به صورت مشارکتی اجرا کنند. این خط طی یک الی دو سال آینده وصل خواهد شد. امدیرکل راه آهن کرمان با بیان این مطلب افزود: طی صحبتی که […]

اتصال خط ریلی سیرجان به کرمان، راه آهن با گل گهر قراردادی را امضا کرد که ۶۵ درصد را گل گهر و ۳۵ درصد را راه آهن به صورت مشارکتی اجرا کنند. این خط طی یک الی دو سال آینده وصل خواهد شد.

امدیرکل راه آهن کرمان با بیان این مطلب افزود: طی صحبتی که با مسئولان کارگاه و گل گهر داشتیم اعلام کردند که از بهمن یا اسفند امسال ریل گذاری را آغاز می کنند.

وی در خصوص گلایه های مسافران از وضعیت قطار «تهران- کرمان» گفت: بحث قطارها مربوط به بخش خصوصی است اما راه آهن ناظر بر کار این بخش است.

ارجونی ادامه داد: قطارهایی که از مقصدی دیگر وارد کرمان می شوند، مانور شده و روی سکوهای نظافت می رود. این برنامه کشوری برای تمام استان های کشور است. نیروهای شرکت مربوطه دو ساعت زمان دارند که نظافت قطار را انجام دهد. بعد از آن در مرحله آبگیری، آب وارد مخزن ها می شود. سپس ملحفه های شسته و وکیوم شده در قطارها قرار داده می شود.

مدیرکل راه آهن استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت در این خصوص از سوی راه آهن انجام می شود، افزود: مخزن های آب ثابت است و بستگی به استفاده سالن قطار دارد. چنانچه قطار با کمبود آب مواجه شود در اولین ایستگاه تشکیلاتی باید توقف اضافه داشته باشد و همه مسافران معطل شوند تا آبگیری انجام شود.

وی گفت: گاهی قطارها نیاز به آبگیری یا سوخت گیری دارند که این کار را بر اساس وظیفه ای که داریم، انجام می دهیم.

ارجونی در خصوص توقف های مابین ایستگاه ها و تاخیرهای ناشی از آن اظهار کرد: بر اساس مقررات و دستورالعمل های راه آهن، در یک خط به صورت همزمان فقط یک وسیله نقلیه ریلی می تواند تردد کند چرا که ممکن است باعث سانحه یا حادثه ای شود که تلفات زیادی بر جا بگذارد. این قوانین در کل دنیا وجود دارد.

وی گفت: در منطقه کرمان (وقتی که مبدا هستیم) تاخیر بسیار طولانی نداشته ایم. مگر اینکه به صورت موردی حدود ۳۰ دقیقه تاخیر داشته باشیم. حتی در مسیر منطقه کرمان تا بافق یزد تاخیر به ندرت رخ می دهد چرا که ترافیک مسیر ما پایین است.

ارجونی با اشاره به اینکه از بافق مسیر پنج راهه است، ادامه داد: در مورد قطارهایی که از مبدا تهران یا مشهد حرکت می کنند گاهی در مسیر توقف یا تاخیر رخ می دهد که یکی از دلایل آن ترافیک سنگین است.

وی با اشاره به اینکه از یک ایستگاه تا ایستگاه دیگر باید فقط یک قطار باید حرکت کند، افزود: در این بین اگر هر وسیله نقلیه ریلی خراب شود باید به امدادش بیایند بر این اساس قطار باید در ایستگاه قبلی اش بماند تا امدادرسانی انجام شود که ممکن است یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول بکشد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.