• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
بی‌توجهی به نخبه‌های علمی و مهارتی؛

ارزش‌ها در حوزه دانش معطوف به مدرک شده است

  • کد خبر : 8937
  • 21 آذر 1398 - 10:11
ارزش‌ها در حوزه دانش معطوف به مدرک شده است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بعد از انقلاب در مسیر دانش حرکت کردیم و فرصت‌های برابر ایجاد شد اما با جابه‌جایی ارزش‌ها روبه‌رو شدیم و تمام ارزش‌ها را در حوزه علم و برخورداری از مدرک و فارغ‌التحصیلی معطوف کردیم. به گزارش خبرگزاری فارس، علی اوسط‌ هاشمی شامگاه جهارشنبه در جمع مدیران بنگاه‌های […]

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بعد از انقلاب در مسیر دانش حرکت کردیم و فرصت‌های برابر ایجاد شد اما با جابه‌جایی ارزش‌ها روبه‌رو شدیم و تمام ارزش‌ها را در حوزه علم و برخورداری از مدرک و فارغ‌التحصیلی معطوف کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اوسط‌ هاشمی شامگاه جهارشنبه در جمع مدیران بنگاه‌های اقتصادی استان اظهار داشت: استعداد آدمی اگر به خوبی مورد توجه قرار گیرد و فرد به داشته‌های خود پی ببرد مطمئنا می‌تواند در یک موضع ارزشمند برای ایفای نقش استقرار بیابد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: قبل و بعد از انقلاب در اوایل خیلی گرایش به دانش در جامعه عمومیت پیدا نکرده بود و در بسیاری از مناطق کشور دیپلم پیدا نمی‌شد که بتوانیم به عنوان فرماندار و یا بخشدار منصوب کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب خوشبختانه در مسیر دانش حرکت کردیم و یک فرصت‌های برابر ایجاد شد که با جابه‌جایی ارزش‌ها روبه‌رو شدیم و تمام ارزش‌ها را در حوزه علم و برخورداری از مدرک و فارغ‌التحصیلی معطوف کردیم.

اوسط‌هاشمی گفت: به‌گونه‌ای این مسئله را در نگاه‌ها وسعت بخشیدیم که دانشگاه آزاد جای خالی دانشگاه دولتی را در سراسر کشور و حتی بخش‌ها پر کرد و چنین روزی را برآورد نکرد که با چنین بحرانی روبه‌رو شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: امروز در نشریات، پذیرش دانشجو بدون کنکور و با اعطای تسهیلات تبلیغ می‌شود و عاقبت این کار معلوم است که چه می‌شود، پایان‌نامه رسما می‌فروشند و نیاز نیست به دنبال دانش و جستجوی آن باشیم و این مسئله در رسانه‌ها مطرح شد اما تاکنون جمع نشده و در آینده هم جمع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم امروز بر اساس آمار نگاه کنیم این آمار نگران کننده است و این سبک از پذیرش دانشجو این نگرانی را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: یک تعداد بریده‌اند و به هیچ طریقی در خود توانایی و تمکن نمی‌بینند که بدیهی‌ترین حقوقشان را به‌دست بیاورند، من و شما در سن ۲۱ سالگی به‌دست آوردیم اما برای جوانان امروز تا سن ۳۱ تا ۳۵ سالگی حتی فراهم نیست.

اوسط‌هاشمی ابراز داشت‌: خیلی راحت همدیگر را اکنون با عنوان‌ها ارتقاء می‌دهیم و این مسئله نمی‌تواند جوابگوی کشور باشد زیرا ارزش‌ها با عنوان‌ها نیست بلکه با صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها است و ما به این مسائل کمتر فکر کرده‌ایم.

وی افزود: یک ورزشکار قهرمان اثر اجتماعی بیشتری نسبت به یک مدال‌آور المپیاد مهارتی و یک نخبه علمی دارد و این یک نوع جابه‌جایی ارزش‌ها است، چه‌قدر رسانه‌ها و مطبوعات، سمن‌ها، اصناف حتی اتاق بازرگانی به نخبه‌های علمی و مهارتی توجه کرده‌اند، اما ببینید سلبریتی‌ها چه هنری و ورزشی در چه موقعیت اجتماعی قرار دارند و متاسفانه همه به آن دامن می‌زنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.