• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
11

از جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس سیرجان تجلیل شد

  • کد خبر : 11574
  • 28 مرداد 1399 - 23:07
از جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس سیرجان تجلیل شد

سه شنبه های تکریم این هفته به بهانه ایام سالروز ورود آزادگان به میهن با دیدار برادر شهید، آزاده سرافراز و جانباز دوران دفاع مقدس «رحمت الله اسلام پناه» در سیرجان برگزار شد. سه شنبه های تکریم این هفته به بهانه ایام سالروز ورود آزادگان به میهن با دیدار از خانواده آزاده سرافراز و جانباز […]

سه شنبه های تکریم این هفته به بهانه ایام سالروز ورود آزادگان به میهن با دیدار برادر شهید، آزاده سرافراز و جانباز دوران دفاع مقدس «رحمت الله اسلام پناه» در سیرجان برگزار شد.

سه شنبه های تکریم این هفته به بهانه ایام سالروز ورود آزادگان به میهن با دیدار از خانواده آزاده سرافراز و جانباز دوران دفاع مقدس «رحمت الله اسلام پناه» و با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیرکانون شهید رسولی سیرجان و به اتفاق مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

رحمت الله اسلام پناه نخستین بار در سال ۱۳۵۹ در کردستان و در مقابله با ضدانقلاب از ناحیه بازو زخمی شد؛ سپس در سال ۶۱ و در مرحله نخست عملیات بیت المقدس از ناحیه شکم و پای راست آسیب دید و با همان حال زخمی به اسارت دشمن بعثی درآمد.

او بیش از هشت سال از زندگی خود را در اردوگاه های رژیم بعثی گذراند و در سال ۶۹ به میهن بازگشت.

وی در بیان خاطرات خود از شکنجه گاه رژیم بعث می گوید روزی افسران بعثی به دلیل توهینی که به صدام در قبال توهین آنان به سیدمحدباقر صدر کردند؛ سگی را به سمت من فرستادند اما جالب اینکه آن سگ هیچ آسیبی به من نرساند.

اسلام پناه با اشاره به اینکه بعثی ها اسرای کم سن و سال را به خاطر مقاومتی که در برابر آنان داشتند خیلی اذیت می کردند؛ افزود: یکبار یکی از اسرا به نگهبان بعثی گفت اگر جرأتش را داری اسلحه ای به من بده تا با هم بجنگیم.

رحمت الله اسلام پناه برادر شهید «هیبت الله اسلام پناه» است؛ هیبت الله در سال ۱۳۳۷ به دنیا آمد و در ۲۲ شهریور سال ۱۳۵۹ میان بانه و سردشت در مبارزه با کومله به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدیا سیرجان به خاک سپرده شد.

همچنین شهید محمدباقر احمدی سعادت آبادی نیز از منسوبین به خانواده شهید اسلام پناه است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11574

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.