• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

استان کرمان استانی حادثه‌خیز است

  • کد خبر : 14189
  • 06 اسفند 1400 - 2:27
استان کرمان استانی حادثه‌خیز است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در سفر و دیدار یک روزه مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد به کرمان به اهمیت نقش آموزش و پیگیری به عنوان ۲ رکن اساسی در امدادونجات اشاره کرد.  رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این دیدار با اشاره به حادثه‌خیزی استان کرمان […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در سفر و دیدار یک روزه مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد به کرمان به اهمیت نقش آموزش و پیگیری به عنوان ۲ رکن اساسی در امدادونجات اشاره کرد. 

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این دیدار با اشاره به حادثه‌خیزی استان کرمان گفت: همراهی و پشتیبانی مدیریت بحران استانداری از جمعیت هلال احمر استان در امر پاسخگویی و امدادرسانی سریع و به موقع حوادث تاثیر گذار بوده است. 
رضا فلاح با اشاره به اینکه آموزش و پیشگیری ۲ رکن اساسی امدادونجات است، افزود: آموزش عموم مردم بسیار حائز اهمیت است و این آموزش ها باعث شد که در وقوع حوادث اخیر در کرمان شاهد کاهش تلفات جانی باشیم.
وی با اشاره به نقش ذاتی جمعیت هلال احمر در حوزه پیشگیری، پاسخگویی و بازتوانی در حوادث افزود: تبادل اطلاعات و تجربیات، نقد و بررسی و رفع نقاط ضعف در پیشبرد اهداف جمعیت و پاسخگویی به موقع در حوادث بسیار موثر خواهد بود. 
فلاح خاطرنشان کرد: کرمان و یزد نقاط مرزی و شرایط اقلیمی جغرافیایی مشترکی با هم دارند و قطعا در حوادث می توانند در کنار یکدیگر در امدادرسانی ها به آسیب دیدگان در اسرع وقت کمک کنند.
وی در ادامه با اشاره به وسعت و حادثه خیزی استان کرمان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان با توجه به وظیفه ذاتی اش تلاش می کند که در کمترین زمان بهترین پاسخ در حوادث داشته باشد. 
فلاح با اشاره به تعامل ۲ استان کرمان و یزد اظهار داشت: با توجه به وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر در امر نجات جان انسان ها می طلبد این همدلی ها و همراهی در همه استان ها اتفاق بیافتد تا شاهد پیشرفت و موفقیت در امر امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث باشیم.
وی در ادامه به اجرای مانور فرضی مشترک فی مابین اعضای کارگروه های امدادونجات مدیریت بحران استان های یزد و کرمان اشاره کرد و گفت: با کسب تجربه، نقد و بررسی این مانورها باعث افزایش تعاملات فی مابین دستگاه های امدادرسان می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهمیت نقش پیشگیری در حوادث تصریح کرد: هرچه دانش، مهارت و تخصص امدادگران و نجاتگران در حوزه امدادونجات افزایش و ارتقا یابد در زمان حوادث امدادرسانی ها تخصصی تر و موفق تر خواهد بود. 
وی با اشاره به لایه روبی و سدسازی رودخانه ها، مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاهای معرض خطر در سیل های اخیر در جنوب استان افزود: این اقدامات صورت گرفته در استان کرمان مورد رضایت مندی و تشویق رییس جمهور قرار گرفته است. 
فلاح به اجرای مانورهای مشترک با سناریوهای مختلف میان ۲ استان یزد و کرمان اشاره کرد و گفت: هرچه این برنامه های آموزشی و تمرینی در حوزه های امدادونجات افزایش یابد قطعا در رفع نواقص و نقاط ضعف ها تاثیرگذار خواهد بود. 
خانه‌های هلال بهترین مکان برای مدیریت بحران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در این نشست با اشاره به ظرفیت خانه های هلال بیان کرد: در طی سال های اخیر با راه اندازی خانه های هلال و آموزش افراد بومی در روستاها، این مراکز بهترین فرصت و ظرفیت برای مدیریت بحران در حوادث هستند. 
مجید سعیدی افزود: در دقایق اولیه وقوع حادثه، دسترسی ما در روستاها به خانه های هلال زیاد و ارزیابی مناطق حادثه دیده توسط اعضای آموزش دیده این مراکز انجام می شود و مدیریت بحران استانداری از این ظرفیت در زمان وقوع حوادث بهره می گیرد.

وی در ادامه ضمن قدردانی و تشکر از خدمات خالصانه، داوطلبانه و بی ادعای نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: حضور امدادگران در زمان وقوع حوادث باعث آرامش و تسلی خاطر آسیب دیدگان و حتی اعضای مدیریت بحران است. 
سعیدی با اشاره به این که در طی ۹ ماه اول سال در استان کرمان ۵۸ حادثه طبیعی رخ داده است، تصریح کرد: در طی این چندماه ۶۲۸ زمین لرزه در استان به وقوع پیوسته است که چندین زمین لرزه بالای ۵ ریشتر ثبت شده است.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در نقاط مختلف و حادثه خیز استان با همکاری جمعیت هلال احمر، سپاه، بنگاه های اقتصادی و … افزود: استان ما همیشه باید آماده و پاسخگو در حوادث باشد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز هدف از این دیدار و بازدید از بخش های مختلف آموزشی و امدادی جمعیت هلال احمر کرمان افزایش ارتباط و هماهنگی بین بخشی جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استان های کرمان و یزد عنوان کرد. 
دکتر حرازی زاده یزدی در ادامه افزود: اجرای مانور مشترک بین استان یزد و کرمان در منطقه بیاض کرمان در کسب تجربیات مشترک دستگاه های امدادی جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران این ۲ استان بسیار موثر بود. 
وی با اشاره به اینکه در استان کرمان حوادث گوناگونی رخ می دهد، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر کرمان به خوبی در حوادث به مردم خدمت رسانی کرده است.
وی تصریح کرد: اقدامات و عملکرد جمعیت هلال احمر استان کرمان و مدیریت بحران استانداری این استان در یزد زبانزد است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14189

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.