• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
9
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان

استان کرمان پیشرو در مقابله با مواد مخدر

  • کد خبر : 4457
  • 05 تیر 1398 - 20:59
استان کرمان پیشرو در مقابله با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و ساماندهی است لذا ستاد این موضوع را با شعار «یاری گر هم باشیم» دنبال می کند. محمدرضا انارکی‌محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد […]

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و ساماندهی است لذا ستاد این موضوع را با شعار «یاری گر هم باشیم» دنبال می کند.

محمدرضا انارکی‌محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس ماده ۳۳ تشکیل یافت که دارای ۱۲ عضو بوده و هدف از تشکیل این ستاد پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: علاوه بر ستاد پیشگیری اولیه مصرف مواد مخدر، دستگاه‌های ستادی دیگری هم در این زمینه فعالیت دارند که کمیته‌های شش گانه را تشکیل داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان به کمیته‌های شش گانه اشاره کرد و گفت: کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر تشکیل شد که با توجه به اقداماتی که انجام داده‌اند کرمان را به عنوان استان مقابله‌ای عنوان کرده‌اند و در این راستا شهدایی تقدیم کردیم که نمونه‌اش در سالجاری بود که بیانگر تلاش‌های شبانه‌روزی این افراد است.

انارکی محمدی ادامه داد: کمیته فرهنگی پیشگیری را داریم که کار بررسی و ارائه پیشنهادات را بر عهده دارد که علاوه بر اولویت‌های مقابله‌ای و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر اولویت اول خود را بر پیشگیری گذاشته است.

وی یادآور شد: کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی نیز از جمله کمیته‌های تشکیل شده است که در خصوص بحث کاهش آسیب‌ها کار می‌کند. متاسفانه استان کرمان همچون سایر استان‌های کشور در بلای اعتیاد گرفتار است همچنین این کمیته علاوه بر مقوله درمان به مقوله ایدز هم می‌پردازد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به کمیته حقوق قضایی مبارزه با مواد مخدر عنوان داشت: یکی از اهداف این کمیته ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاق مواد مخدر است.

وی افزود: کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و مردم نهاد نیز یکی دیگر از کمیته‌های شش گانه است که در آن سمن‌ها فعالیت دارند.

انارکی محمدی گفت: کمیته اموال و دارایی‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر را داریم؛ همچنین یک ستاد تحقیقاتی نیز تشکیل شده تا در بحث علمی شدن مبارزه با مواد مخدر تحقیق کنند.

وی افزود: اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و ساماندهی است لذا ستاد این موضوع را با شعار «یاری گر هم باشیم» قرار داده است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4457
  • منبع : مهر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.