• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان:

افزون بر ۵۸ هزار دانش آموز کرمانی سنجش شدند

  • کد خبر : 7603
  • 23 مهر 1398 - 9:51
افزون بر ۵۸ هزار دانش آموز کرمانی سنجش شدند

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان، ۵۸ هزار و ۱۳۳ دانش آموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان طی سال جاری در این استان مورد سنجش قرار گرفتند. مهران باهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۲۹۶ نفر از کل دانش آموزان بدو ورود به […]

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان، ۵۸ هزار و ۱۳۳ دانش آموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان طی سال جاری در این استان مورد سنجش قرار گرفتند.

مهران باهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۲۹۶ نفر از کل دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان استان کرمان راهی مدارس استثنایی شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۹۶ نفر از کل دانش آموزان سنجش شده در دوره ورود به دبستان و پیش دبستان در استان کرمان به بخش ارزیابی بینایی، هزار و ۱۱۹ نفر به بخش سنجش شنوایی، ۱۱۴ نفر به ارزیابی جسمی حرکتی ارجاع، سه هزار دانش آموز مرزی (دیرآموز) شناسایی و حدود ۲۹۶ نفر به مدارس استثنایی معرفی شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان اظهار داشت: ۲۷ هزار و ۷۳۴ دانش آموز بدو ورود به کلاس اول در سال جاری سنجش شدند که از این تعداد هزار و ۱۹۳ نفر به بخش بینایی، ۴۲۹ نفر به شنوایی، ۶۸ نفر جسمی و حرکتی و ۲ هزار و ۸۷۱ نفر به بخش سنجش هوش ارجاع شدند.

وی تاکید کرد: ۹۶۶ نفر از دانش آموزان بدو ورود به کلاس اول در کرمان که به بخش سنجش هوش ارجاع شدند مشکلی نداشتند، هزار و ۵۹۳ نفر دیرآموز بودند، ۱۱۹ نفر آموزش پذیر که به مدارس استثنایی رفتند و ۱۹ نفر نیاز به خدمات توانبخشی داشتند که به بهزیستی معرفی شدند.

باهری گفت: ۳۰ هزار و ۷۴ دانش آموز نیز در بخش پیش دبستانی سنجش شدند که هزار و ۶۸۳ نفر ارجاع بینایی، ۵۸۱ نفر شنوایی، ۴۵ نفر جسمی و حرکتی و ۲ هزار و ۴۸۷ نفر به بخش سنجش هوش ارجاع شدند که هزار و یک نفر از مجموع دانش آموزی که در بخش پیش دبستانی ارجاع هوش شده بودند به مدارس عادی راه پیدا کردند و هزار و ۳۷۰ نفر دانش آموز مرزی و دیرآموز شناخته شدند که ۵۶ نفر آموزش پذیر بودند و به مدارس استثنایی و ۱۴ نفر به منظور گرفتن خدمات توانبخشی به بهزیستی معرفی شدند.

۶۵۲ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در هفت هزار و ۷۷۰ مدرسه استان کرمان در قالب ۳۰ هزار و ۶۵۰ کلاس درس با حضور ۴۲ هزار فرهنگی سال تحصیلی را آغاز کردند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7603
  • منبع : ایرنا

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.