• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان:

بیش از ۴۱۷ هزار پرونده از دستگاه قضایی استان کرمان خارج شد

  • کد خبر : 17650
  • 09 دی 1402 - 12:41
بیش از ۴۱۷ هزار پرونده از دستگاه قضایی استان کرمان خارج شد

معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان گفت: با افزایش دو درصدی نرخ رسیدگی به پرونده در استان کرمان، ۴۱۷ هزار و ۲۳۳ پرونده از دستگاه قضایی خارج شده است. حسن سلطانی نژاد در همایش رؤسا و دادستان‌های استان کرمان در راستای ارزیابی عملکرد حوزه‌های قضائی، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال تعداد پرونده‌های مُسن […]

معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان گفت: با افزایش دو درصدی نرخ رسیدگی به پرونده در استان کرمان، ۴۱۷ هزار و ۲۳۳ پرونده از دستگاه قضایی خارج شده است.

حسن سلطانی نژاد در همایش رؤسا و دادستان‌های استان کرمان در راستای ارزیابی عملکرد حوزه‌های قضائی، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال تعداد پرونده‌های مُسن ۷ هزار و ۶۴۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به ۳۹۸ شعبه مؤثر قضائی در استان کرمان، افزود: تا ابتدای دی ماه جاری تعداد ۱۸۲۶ مورد از این پرونده‌های مسن کاهش یافته است.

سلطانی نژاد تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال همچنین تعداد ۴۲۳ هزار و ۴۴۰ پرنده به دستگاه قضائی استان کرمان وارد شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: نرخ رسیدگی به پرونده در استان کرمان با افزایش دو درصدی نسبت به سال قبل، ۹۹ درصد بوده است.

معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان اظهار کرد: همچنین ۴۱۷ هزار و ۲۳۳ پرونده از دستگاه قضائی خارج شده است.

سلطانی نژاد سپس با اشاره به ملاک‌های ارزیابی عملکرد حوزه‌های قضائی استان کرمان گفت: نرخ رسیدگی (ورودی و خروجی پرونده‌ها)، ابلاغ الکترونیک، پرونده‌های مسن، نقض آرا، پیشگیری، سازش و … از جمله این ملاک‌ها است.

وی ادامه داد: در ارزیابی انجام شده، دادسراهای سیرجان، جیرفت و زرند رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند و دادستانی بم، عنبرآباد و راور در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سلطانی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین دادگاه زرند، کهنوج و بم رتبه‌های برتر را در بین دادگاه‌های استان کرمان کسب کرده اند.

معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان در پایان گفت: ۹۴ درصد اوراق قضائی در استان کرمان به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

یادآوری می‌شود: در پایان این همایش با اهدای لوح از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان، از رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی برتر تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17650
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.