• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
7
معاون بهزیستی استان:

تنها ۷ درصد کودکان استان کرمان از خدمات آموزشی مهدهای کودک استفاده می‌کنند

  • کد خبر : 6438
  • 10 شهریور 1398 - 9:46
تنها ۷ درصد کودکان استان کرمان از خدمات آموزشی مهدهای کودک استفاده می‌کنند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ۶۲۰ مهدکودک در ۴۰ سال گذشته در استان کرمان تاسیس شده اظهار کرد: در سال گذشته ۱۶۰ مهدکودک جدید ایجاد شده که امیدواریم به جایی برسیم که ۹۰ درصد از کودکان را از خدمات آموزشی بهره‌مند کنیم که در حال حاضر فقط هفت درصد […]

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ۶۲۰ مهدکودک در ۴۰ سال گذشته در استان کرمان تاسیس شده اظهار کرد: در سال گذشته ۱۶۰ مهدکودک جدید ایجاد شده که امیدواریم به جایی برسیم که ۹۰ درصد از کودکان را از خدمات آموزشی بهره‌مند کنیم که در حال حاضر فقط هفت درصد کودکان استان کرمان از این خدمات استفاده می کنند که قابل قبول نیست.

محمود منصوری امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای هماهنگی و ساماندهی حقوق کودک استان کرمان اظهار کرد: بهزیستی استان کرمان ۴۲ هزار کودک را که به نوعی دچار آسیب فقر، آموزش و … هستند، تحت حمایت دارد که هدف اصلی از حمایت ها پیشگیری از آسیب های بیشتر و ورود به لایه‌های عمیق‌ترآسیب‌هاست.

وی افزود: کودکانی که مشکل دارند دو گروه هستند که در گروه نخست خانواده صلاحیت نگهداری از کودک را دارد و باید بازسازی و و توانمند شده و کودکان به آغوش خانواده بازگردند.

منصوری با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار کودک دوقلو را تحت حمایت اقتصادی داریم، تصریح کرد: بیش از ۵ هزار کودک با مادران خود تحت عنوان زنان سرپرست خانوار زندگی می کنند که کمک های مالی، تحصیلی، سبد کالا و … از بهزیستی دریافت می کنند.

معاون بهزیستی استان کرمان بیان کرد: قریب به ۱۰ هزار کودک معلول نیز از بهزیستی استان خدمات می گیرند و قریب به ۱۲ هزار کودک در مناطق حاشیه ای و محروم استان در مهدهای کودک دو وعده غذای گرم دریافت می کنند.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۷۰۰ کودک از مراکز بهزیستی خارج شده اند که ۶۰۰ نفر از این کودکان به خانواده های جایگزین و ۱۰۰ مورد به خانواده های خودشان بازگشته اند و استان کرمان بیشترین تعداد فرندخواندگی را در کشور دارد.

منصوری در ادامه اظهار کرد: ۶۲۰ مهدکودک در ۴۰ سال گذشته در استان کرمان تاسیس شده و در سال گذشته ۱۶۰ مهدکودک جدید ایجاد شده و امیدواریم به جایی برسیم که ۹۰ درصد از کودکان را از خدمات آموزشی بهره‌مند کنیم که در حال حاضر فقط هفت درصد کودکان استان کرمان از این خدمات استفاده می کنند که قابل قبول نیست.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6438
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.