• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9
با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش سیرجان

جشنواره طبخ غذاهای دریایی برگزار شد

  • کد خبر : 2296
  • 25 اردیبهشت 1397 - 8:22
جشنواره طبخ غذاهای دریایی برگزار شد

جشنواره طبخ غذاهای دریایی به منظور گسترش فرهنگ مصرف آبزی به عنوان غذای سلامتی و توسعه و ترویج مصرف آبزیان به ویژه طبخ آسان و ارزان برگزار شد. این جشنواره به همت مدیریت شیلات استان کرمان و با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سیرجان  و دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه و با حضور حجت الاسلام ایمانی […]

جشنواره طبخ غذاهای دریایی به منظور گسترش فرهنگ مصرف آبزی به عنوان غذای سلامتی و توسعه و ترویج مصرف آبزیان به ویژه طبخ آسان و ارزان برگزار شد.

این جشنواره به همت مدیریت شیلات استان کرمان و با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سیرجان  و دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه و با حضور حجت الاسلام ایمانی تبار مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و مسئولین شهرستانی در شهرستان سیرجان برگزار شد.

مهندس ابوالقاسمی مدیر شیلات استان کرمان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده مصرف سرانه ماهی در ایران بین ۱۰ تا ۱۱ کیلوگرم می‌باشد که این رقم در استاندار‌های جهانی ۲۰ کیلوگرم می‌باشد و در استان کرمان این رقم کمتر از میزان مصرف سرانه می‌باشد بنابراین با توجه به اهمیت ماهی و آبزیان در سلامت غذایی خانواده‌ها سازمان شیلات در جهت پیشبرد سرانه مصرف در استان اقدام به برگزاری جشنواره‌های طبخ غذا‌هایی دریایی در استان کرده است.

وی گفت: در این جشنواره مادران و دختران در مسابقه طبخ آبزیان با عناوین ته چین ماهی، همبرگر ماهی، ماهی شکم پر، میگو و … شرکت نموده که در نهایت ۱۰ نفر به دلیل تنوع بخشی، کیفیت طبخ، تزئین و طعم بخشی مناسب انتخاب و از آن‌ها قدردانی شد.

وی گفت: آشنا نبودن بانوان با روش‌های طبخ ماهی و آبزیان، اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌ای را در استان کرمان دو چندان کرد و در راستای اهمیت دادن به ماهی و آبزیان در سبد غذایی خانوار‌ها به عنوان غذای سلامتی برگزاری چنین جشنواره‌هایی در دستور کار قرار گرفت.

ابوالقاسمی در پایان افزود: با توجه به اینکه این طرح با استقبال خوبی روبرو گردیده است تلاش داریم تا این گونه جشنواره‌ها را در شهرستان‌های مختلف استان برگزار کنیم تا فرهنگ مصرف ماهی و آبزیان بین خانواده‌ها ترویج شود.

گوشت ماهی و سایر آبزیان سرشار از ویتامین‌های مختلفی، چون گروه A.، B.، K. و E. بوده و همچنین مواد معدنی موجود در گوشت ماهی نظیر فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی‌ها هستند که اثر بسیار مهمی در سلامتی انسان دارند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2296

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.