• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6
مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

راه‌اندازی ۱۷ مدرسه مهارت در کرمان

  • کد خبر : 6930
  • 02 مهر 1398 - 9:46
راه‌اندازی ۱۷ مدرسه مهارت در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از راه‌اندازی ۱۷ مدرسه مهارت در سطح استان کرمان خبر داد. احمد اسکندری‌نسب عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در شهر کرمان حدود ۲۱ فضای آموزشی دو نوبته در شهر کرمان وجود دارد که باید تلاش شود […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از راه‌اندازی ۱۷ مدرسه مهارت در سطح استان کرمان خبر داد.

احمد اسکندری‌نسب عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در شهر کرمان حدود ۲۱ فضای آموزشی دو نوبته در شهر کرمان وجود دارد که باید تلاش شود تا این مدارس از چرخه کار دو نوبته خارج شوند.

وی تصریح کرد: برای اینکه در سطح استان کرمان به توسعه عدالت آموزشی برسیم حدود ۶۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر در حال ارائه آموزش به این دانش‌آموزان هستند و حدود ۲۵۱ مدرسه زیر پنج نفر دانش‌آموز در سطح استان داریم.

اسکندری‌نسب بیان داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس با استفاده از ظرفیت خیران در استان کرمان احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان کرمان ۹۷.۷۶ درصد است و به لحاظ تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان پیش دبستانی جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

وی از راه‌اندازی ۱۷ مدرسه مهارت در سطح استان کرمان خبر داد و ادامه داد: ۳۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان کرمان در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند که نیاز به حمایت‌های ویژه دارند.

سهم دولت در مشارکت با خیران مدرسه‌ساز پرداخت می‌شود

محمدجواد فدایی استاندار کرمان اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد که سهم دولت در مشارکت با خیران به هر میزان که سال گذشته و امسال تحقق یافت و خیران هزینه کردند سهم دولت نیز پرداخت ‌شود.

وی افزود: به‌منظور جلب کمک شرکت‌های بزرگ استان و معین‌های اقتصادی استان در توسعه مدارس، چهارشنبه هفته جاری جلسه با معین‌های اقتصادی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در تهران برگزار می‌شود.

فدایی بیان داشت: در این جلسه مقرر شد در مرحله بعدی جلسه‌ای با مدیران بانک‌های استان و مدیران مرکز در تهران داشته باشیم تا اگر بانک‌ها می‌توانند کمکی به آموزش و پرورش استان داشته باشند.

استاندار کرمان عنوان کرد: همچنین مقرر شد با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، همایشی از خیران استان، کشور و ایرانیان مقیم خارج از کشور تشکیل شود و از آنها بخواهیم که به آموزش و پرورش استان کمک کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6930

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.