• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
کرملین:

روسیه در حوزه‌های حساس روابط با کره شمالی را توسعه می‌دهد

  • کد خبر : 18172
  • 28 دی 1402 - 9:22
روسیه در حوزه‌های حساس روابط با کره شمالی را توسعه می‌دهد

 کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه بر توسعه روابط خود با پیونگ یانگ در همه حوزه‌ها، از جمله «حوزه‌های حساس» متمرکز است. به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «دیمیتری پسکوف» در نشست خبری اظهار داشت: «بارها گفته‌ایم و من دوباره آن را تکرار کنم، که کره شمالی شریک بسیار مهم ماست و هدف ما توسعه روابط […]

 کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه بر توسعه روابط خود با پیونگ یانگ در همه حوزه‌ها، از جمله «حوزه‌های حساس» متمرکز است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «دیمیتری پسکوف» در نشست خبری اظهار داشت: «بارها گفته‌ایم و من دوباره آن را تکرار کنم، که کره شمالی شریک بسیار مهم ماست و هدف ما توسعه روابط در همه زمینه‌ها، از جمله حوزه‌های حساس است.»
این سخنان یک روز پس از آن بیان شد که «چو سون هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مسکو گفت‌وگو کرد. مسکو روابط خود را با کره شمالی از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین افزایش داده است.

آمریکا و متحدانش در روزهای گذشته روسیه را متهم کردند که از نقشش به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محافظت از خود در برابر پیامدهای استفاده از موشک‌های کره شمالی و نقض چندین قطعنامه استفاده می‌کند.


کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به این سو تحت تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد قرار گرفته است. تحریم‌ها از آن زمان تشدید شده‌اند.

پسکوف در مورد دیدار پوتین با چوئه گفت که تاکید اصلی این گفت‌وگو بر توسعه روابط دوجانبه بود. پسکوف همچنین گفت که وضعیت در شبه جزیره کره مورد بررسی قرار گرفت و در عین حال در مورد مهم ترین امور بین المللی نیز تبادل نظر شد.

چوئه همچنین با لاوروف ملاقات کرد و سپس اظهار داشت که گفت‌وگوهای مکرر بین پیونگ یانگ و مسکو گواه دیگری بر این است که روابط دوجانبه رو به جلو است.

سخنگوی کرملین  درباره سفر پوتین به کره شمالی اظهار داشت: «مسکو امیدوار است که این سفر در آینده قابل پیش‌بینی انجام شود و تاریخ‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک مورد توافق قرار می‌گیرد.»

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=18172

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.