• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

شتاب توسعه شبکه فیبر نوری در شهرهای کرمان

  • کد خبر : 17934
  • 21 دی 1402 - 7:55
شتاب توسعه شبکه فیبر نوری در شهرهای کرمان

نماینده وزیر ارتباطات گفت: اجرای طرح شبکه فیبر نوری مهمترین پروژه وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم است که قرار است در ۱۴ شهر کرمان اجرا شود. سید محمد رضوی زاده نماینده وزیر ارتباطات امروز در محل اجرای طرح فیبر نوری شهر زرند گفت: اجرای طرح شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها مهمترین پروژه وزارت ارتباطات […]

نماینده وزیر ارتباطات گفت: اجرای طرح شبکه فیبر نوری مهمترین پروژه وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم است که قرار است در ۱۴ شهر کرمان اجرا شود.

سید محمد رضوی زاده نماینده وزیر ارتباطات امروز در محل اجرای طرح فیبر نوری شهر زرند گفت: اجرای طرح شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها مهمترین پروژه وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم است که با جدیت در همه استان‌ها و شهر‌های کشور در حال اجراست.

وی افزود: در استان کرمان هم این طرح از چند ماه قبل شروع شده و خوشبختانه بعد از تکمیل این طرح در شهر کرمان، شهر زرند دومین شهری است که شاهد اجرای این طرح ارزشمند دولت هستیم.

رضوی زاده تصریح کرد: خوشحالیم که در استان کرمان هم مشابه دیگر نقاط کشور بتوانیم سرویس فیبر نوری که پروژه بروز و یکی از الزامات زندگی امروزه است را در کنار دیگر خدمات من جمله آب، برق، گاز و… داشته باشیم.

وی بیان کرد: در استان کرمان برای ۱۴ شهر، برنامه اجرای این طرح پیش بینی شده است که شهر زرند دومین شهر بعد از کرمان است.

نماینده وزیر ارتباطات، پیشرفت اجرای این طرح را قابل تقدیر دانست و افزود: این نمونه بارز وحدت و همدلی مجموعه حاکمیتی زرند به ویژه فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر است که امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم در آینده ای نزدیک سرویس اینترنت با سرعت بسیار بالا را در اختیار مردم منطقه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: این طرح در دولت سیزدهم شتاب بسیار بالایی به خود گرفته است.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند هم با قدردانی از همه مدیران مرتبط با اجرای طرح از جمله شهرداری و دهیاری‌ها گفت: در میان شهرهای استان، شهر زرند تنها شهر پیشرو در استان است و هم اینک روند اجرای این طرح با همکاری شهرداری، دهیاری و شرکت بخش خصوصی به خوبی و با شتاب قابل توجه پیش می‌رود و برابر پیش بینی‌ها این طرح در شهر زرند و روستا‌های حاشیه تا پایان سال اجرا می‌شود.

وی افزود: در مرحله اول این طرح به طول ۶۰ کیلومتر با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی اعتبارات دولت اجرا شده و قرار داد اجرای این طرح در شهر سیریز هم بسته شده است و شهر‌های یزدان آباد، خانوک و ریحانشهر در برنامه این طرح قرار دارند.

حسینی نژاد تصریح کرد: از آنجایی که در جهان امروز بسیاری از کسب و کار‌های قشر‌های مختلف جوامع به ویژه جوانان بر بستر اینترنت بوده است؛ بنابراین اولویت دادن به این طرح از سوی دولت سیزدهم به معنای جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های چندین ساله شهروندان این شهر بوده که سال‌ها از کندی اینترنت در این شهرستان رنج می‌بردند.

ساجدی مدیر کل مخابرات استان کرمان هم گفت: خوشبختانه با هماهنگی فرمانداری و شهرداری سرعت پیشرفت قابل توجهی در شهر زرند را شاهدیم و امروز تیم ششم هم به اجرای این طرح افزوده شده است و تا ۶ ماه آینده تمام شهر‌های استان تحت پوشش اجرای فیبر نوری قرار می‌گیرند و بعد از زرند، عملیات اجرای این طرح در شهر بم اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح در استان کرمان تا حداقل ۵۰ سال آینده ارتباطات استان بیمه می‌شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17934

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.