• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان خبر داد؛

شناسایی ۲۷۹ نقطه حادثه خیز در محورهای برون شهری

  • کد خبر : 4962
  • 21 تیر 1398 - 13:17
شناسایی ۲۷۹ نقطه حادثه خیز در محورهای برون شهری

فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان گفت: غریب ۲۷۹ نقطه حادثه خیز در محورهای برون شهری شناسایی شده است که در شورای ترافیک شهرستان ارائه شده است و مسئولین مربوطه مکلف که نقاط حادثه خیز را ایمن سازی کنند. باتوجه به شروع فصل تابستان و آغاز حجم سنگین مسافرت های برون شهری این فصل از پتانسیل […]

فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان گفت: غریب ۲۷۹ نقطه حادثه خیز در محورهای برون شهری شناسایی شده است که در شورای ترافیک شهرستان ارائه شده است و مسئولین مربوطه مکلف که نقاط حادثه خیز را ایمن سازی کنند.

باتوجه به شروع فصل تابستان و آغاز حجم سنگین مسافرت های برون شهری این فصل از پتانسیل لازم جهت اوج گیری حوادث ترافیکی برخورددار است.

محمدی فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان؛ در خصوص آغاز مسافرت های تابستانی اظهار داشت: طرح تابستانی پلیس راه شهرستان سیرجان از ۳۱ خردادماه آغاز می شود و تا ۳۱ شهریورماه سال جاری ادامه دارد و ضرورت دارد پلیس راه با بکارگیری تمامی امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی، نظارت لازم را بر تردد وسایل نقلیه در محور های مواصلاتی برون شهری داشته باشد تا ضمن رضایتمندی مردم و انضباط در عبور و مرور موجبات آرامش خاطر شهروندان را فراهم نماید.

وی افزود: ما به رانندگان عزیز توصیه می نماییم در صورت داشتن سفرهای برون شهری پیش از اقدام به رانندگی ذهن خود را برای رانندگی آماده کنند در صورت خستگی از ادامه سفر خودداری کنند و به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل ۱۵دقیقه استراحت نمایند و از اقداماتی که موجب سلب توجه شما به جلو می شود مانند خوردن و آشامیدن و صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی و مجادله با سرنشینان را خیلی جدی بگیرید و با سرعت مطمئنه حرکت نمایند و سبقت غیر مجاز نگیرند و از عجله و شتاب بی مورد به شدت پرهیز نمایید

محمدی اذعان داشت: در سال گذشته در محورهای برون شهری نسبت به سال قبل یعنی سال ۱۳۹۶ در آمار فوتی ها ۳۲ درصد (۲۱نفر) کاهش داشته ایم و در سه ماه اول سال ۱۳۹۸در آمار فوتی ها ۱۳درصد (۲نفر) کاهش داشته ایم.
فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان در خصوص علل سوانح رانندگی برون شهری گفت: بالغ بر ۶۰ درصد از علل وقوع تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو و علل ۲۳درصد وقوع تصادفات عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و ۷ درصد وقوع سوانح رانندگی عدم رعایت حق تقدم بوده است.

محمدی در خصوص نوع تصادفات گفت: بالغ ۶۳ درصد نوع تصادفات از نوع واژگونی بوده است و ۳۵ درصد حوادث از ساعت ۸ شب تا ۱۲شب اتفاق افتاده است.

فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان افزود: غریب ۲۷۹ نقطه حادثه خیز در محورهای برون شهری شناسایی شده است که در شورای ترافیک شهرستان ارائه شده است و مسئولین مربوطه مکلف که نقاط حادثه خیز را ایمن سازی کنند.

وی در پایان اظهار داشت: کمبود علائم راهنمایی و رانندگی برون شهری بررسی شده که حدود ۲۹۳ تابلو کمبود داریم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4962

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.