• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
منابع خبری گزارش دادند

مرگ رئیس بزرگترین گروه مافیایی ایتالیا

  • کد خبر : 17415
  • 03 مهر 1402 - 21:25
مرگ رئیس بزرگترین گروه مافیایی ایتالیا

منابع خبری گزارش دادند رئیس بزرگترین گروه مافیایی ایتالیا در زندان مرده است. به گزارش رسانه ها، ماتئو مسینا دنارو، رئیس مافیای ایتالیایی که پس از ۳۰ سال فرار در ژانویه دستگیر شد، درگذشت. براساس گزارش خبرگزاری آنسا، منابع ایتالیایی امروز دوشنبه گفتند که مسینا دنارو، ۶۱ ساله، پس از اینکه در آخر هفته به […]

منابع خبری گزارش دادند رئیس بزرگترین گروه مافیایی ایتالیا در زندان مرده است.

به گزارش رسانه ها، ماتئو مسینا دنارو، رئیس مافیای ایتالیایی که پس از ۳۰ سال فرار در ژانویه دستگیر شد، درگذشت.

براساس گزارش خبرگزاری آنسا، منابع ایتالیایی امروز دوشنبه گفتند که مسینا دنارو، ۶۱ ساله، پس از اینکه در آخر هفته به کمای غیرقابل برگشت فرو رفت، در بیمارستان اکویلا در مرکز ایتالیا درگذشت.

رئیس سابق گروه مافیایی کوزا نوسترا سیسیلی در زمان دستگیری به دنبال درمان سرطان روده بزرگ بود. او ابتدا در یک زندان فوق امنیتی نگهداری می‌شد، اما در هفته‌های اخیر با بدتر شدن وضعیتش به بیمارستان اکویلا منتقل شد.

آنسا گزارش داد که مسینا دنارو درخواست هیچ گونه درمان تهاجمی پزشکی نکرده بود و افزود که پزشکان پس از اعلام اینکه او در کما است، تغذیه او را متوقف کردند.

مسینا دنارو در سال ۱۹۶۲ در شهر کاستلوترانو در جنوب غربی سیسیل به دنیا آمد. او به دنبال پدرش وارد مافیا شد و در ۱۵ سالگی اسلحه حمل می‌کرد. پلیس می‌گوید او اولین قتل خود را در سن ۱۸ سالگی انجام داد.

گروه مافیای کاستلوترانو با کورلئونسی‌ها به رهبری سالواتوره «جانور» رینا، که به لطف تلاش بی‌رحمانه‌اش برای قدرت تبدیل به «رئیس روسای» بی‌منظور کوزا نوسترا شد، متحد بودند.

مسینا دنارو با نام مستعار “یو سیکو” یا لاغر، تحت الحمایه رینا شد و نشان داد که می‌تواند به اندازه اربابش بی رحم باشد و در محاکمه‌هایی که به دلیل نقش او در مجموعه‌ای از قتل‌های اوباش به صورت غیابی برگزار شده بودند، ۲۰ حکم حبس ابد را دریافت کرد.

 این‌ها شامل قتل‌های جیوانی فالکونه و پائولو بورسلینو، دادستان‌های ضد مافیا در سال ۱۹۹۲ می‌شود – جنایاتی که ایتالیا را شوکه کرد و جرقه‌ای برای سرکوب اوباش سیسیلی برانگیخت و همچنین بمب‌گذاری‌هایی در رم، فلورانس و میلان در سال ۱۹۹۳ که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد.

مسینا دنارو همچنین مسئول ربودن جوزپه دی ماتئو ۱۲ ساله شناخته شد تا سعی کند پدر پسر را از ارائه مدرک علیه مافیا منصرف کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=17415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.