• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

نامه مشترک فیفا و AFC چه می‌گوید؟/ خبری از تعلیق و تهدید نیست

  • کد خبر : 14467
  • 06 اردیبهشت 1401 - 20:34
نامه مشترک فیفا و AFC چه می‌گوید؟/ خبری از تعلیق و تهدید نیست

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم‌چنین روند انتصاب سرپرست جدید و ادامه تعامل و همکاری نزدیک با فدراسیون فوتبال ایران را مورد تاکید قرار داده‌اند. آخرین نامه ارسال شده به فدراسیون فوتبال ایران که به امضای روسای فیفا و AFC رسیده بر خلاف برخی اخبار و شایعات مطرح شده در روزهای گذشته هیچ نشانی از […]

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم‌چنین روند انتصاب سرپرست جدید و ادامه تعامل و همکاری نزدیک با فدراسیون فوتبال ایران را مورد تاکید قرار داده‌اند.

آخرین نامه ارسال شده به فدراسیون فوتبال ایران که به امضای روسای فیفا و AFC رسیده بر خلاف برخی اخبار و شایعات مطرح شده در روزهای گذشته هیچ نشانی از تهدید و یا تعلیق ندارد.

فیفا و AFC در نامه مشترک اخیر خود با فدراسیون فوتبال به موارد مهمی اشاره کرده‌اند که البته برخلاف حرف و حدیث‌های مطرح شده، نشانی از تعلیق و تشکیل کمیته عادی‌سازی ندارد.

در نخستین بخش نامه، فیفا و AFC ششمین صعود ایران به جام جهانی را تبریک گفته‌اند و همچنین سومین صعود پیاپی فوتبال ایران به نشانه رشد و پیشرفت فوتبال ایران و علاقه مردم ایران به محبوب‌ترین رشته ورزشی جهان ارزیابی کرده‌اند.

در پاراگراف دوم این نامه به موضوع اهمیت ثبات و پایداری مدیریت فدراسیون فوتبال اشاره شده و آمده است:”انتصاب شما (میرشاد ماجدی) مطابق با اساسنامه فدراسیون بوده و با اصول حاکمیتی فیفا و AFC مطابقت دارد.”

موضوع سوم مورد اشاره در نامه فیفا، ضرورت استقلال فدراسیون و عدم مداخله فرد ثالث در اداره امور این مجموعه است که این مسئله به عنوان یکی از تعهدات فدراسیون های عضو مورد پذیرش فیفا قرار دارد. همچنین فیفا و AFC اعلام کرده‌اند که تنها فدراسیون فوتبال ایران را به عنوان متولی و مسئول اداره فوتبال در کشور به رسمیت می شناسد.

فیفا و AFC در بخش دیگری از این نامه ابتدا از تلاش های فدراسیون فوتبال ایران در راستای توسعه فوتبال بانوان و فراهم نمودن زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها قدردانی کرده و بر همین اساس پیشنهاد نموده کارگروه سه جانبه ای با حضور نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال به منظور یافتن راه حل های مناسب در این بخش تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14467
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.